ریسک بالای هوش مصنوعی برای سازمان‌های خبری

مطالعات نشان می‌دهد همان‌طور که اعتماد به رسانه‌های خبری جهان رو به کاهش است، هوش مصنوعی حداکثر ریسک ممکن را برای سازمان‌های خبری دارد.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، فناوری همواره در حال تغییر و شکل دادن به پوشش‌های خبری است و هوش مصنوعی (AI) چالش‌های جدیدی را برای صنعت خبر ایجاد می‌کند. هوش مصنوعی همچنین به ترافیک وبگاه‌ها و برنامه‌های خبری جهت می‌دهد و می‌تواند به ایجاد ابهام‌های بیشتر در مورد ظاهر محیط‌های اطلاعاتی در چند سال آینده منجر شود.

در حال حاضر با تعلیق کارمندان، تعطیلی رسانه‌های خبری و سایر موارد مشابه در جهان که به دنبال افزایش هزینه‌ها و کاهش درآمدهای تبلیغاتی ایجاد شده است، افزایش سوءظن‌ها نسبت به استفاده شدن یا نشدن از هوش مصنوعی در ایجاد و ارائه اخبار، اعتماد جامعه را به رسانه‌ها به حدود ۴۰ درصد کاهش داده است.

ریسک بالای هوش مصنوعی برای سازمان‌های خبری

تأثیر توسعه هوش مصنوعی بر رسانه‌های خبری

مطالعه‌ای روی ۱۰ هزار نفر در ۴۷ کشور نشان داد که سوءظن‌های گسترده‌ای در مورد چگونگی استفاده از هوش مصنوعی برای اخبار پراهمیتی همچون سیاست یا جنگ وجود دارد و درصد بالایی از پاسخ‌دهندگان از اشاعه اخباری که به‌طور عمده با هوش مصنوعی تولید می‌شوند، احساس ناراحتی دارند. با این حال مطالعه نشان می‌دهد که پاسخ‌دهندگان استفاده از هوش مصنوعی را برای تسهیل فعالیت‌های پشت صحنه همچون رونویسی تأیید می‌کنند.

چالش دیگری که برای سازمان‌های خبری وجود دارد، افزایش استفاده از پلت‌فرم‌های رسانه‌های اجتماعی برای آگاهی از اخبار است که تأثیرگذاری بالاتری نسبت به شرکت‌های رسانه‌ای اصلی دارند. در اصل در دنیای امروز اینفلوئنسرهای شبکه‌های اجتماعی تأثیر بسیار بالایی بر پذیرش اخبار دارند و اطلاعات ارائه‌شده توسط آن‌ها در هر زمینه‌ای، بسیار مورد استقبال واقع می‌شود.

ریسک بالای هوش مصنوعی برای سازمان‌های خبری

سازمان‌های خبری و هوش مصنوعی

اتاق‌های خبری در تلاش برای رقابت با شرکت‌های هوش مصنوعی همچون گوگل و اپن‌ای‌ال OpenAI هستند که فناوری خلاصه کردن اطلاعات وبگاه‌های خبری را دارند، اما در عین حال تلاش می‌کنند تا از هوش مصنوعی بهره لازم را ببرند، زیرا این فناوری می‌تواند هزینه‌های آن‌ها را کاهش دهد و محتواهای ارائه‌شده توسط آن‌ها را برای کاربران شخصی‌سازی کند. در بعضی نقاط جهان نیز رسانه‌ها از مجریان اخبار رادیویی و مجریان تلویزیونی ساخته شده با هوش مصنوعی بهره می‌برند.

با این وجود رسانه‌های خبری سنتی هنوز در مراحل اولیه استفاده از هوش مصنوعی قرار دارند که این امر حداکثر خطر برای سازمان‌های خبری محسوب می‌شود. نگرانی‌های گسترده‌تر در مورد سیل محتوای مصنوعی در پلت‌فرم‌های آنلاین به این معنی است که کوچک‌ترین اشتباه، اعتماد عموم را به راحتی از بین می‌برد.

ریسک بالای هوش مصنوعی برای سازمان‌های خبری

کد خبر 764221

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • saeid IR ۱۵:۱۳ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۹
    0 0
    با سلام و احترام ، امروز پخش مستقیم همایش پزشکی را از شبکه سلامت دیدم ، بسیار عالی بود . صداوسیمای محترم اگر صلاح می دانید یک شبکه تلویزیونی برای همایشها - سمینارها ( داخلی و خارجی )و گفتگوهای علمی بصورت جداگانه فعال شود و حتی سال های گذشته را هم نشان دهند . چون امثال ماها که ماهواره نداریم به علم بیشتری نیاز داریم. خداخیرتان بدهد . و من الله توفیق *