پیش‌بینی خرید تضمینی ۹۰ هزار تن گندم در کهگیلویه و بویراحمد

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد گفت: پیش‌بینی می‌شود در سال زراعی جاری ۹۰ هزار تن گندم در استان خریداری شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کهگیلویه و بویراحمد، سیدعلی معتمدی‌پور امروز _سه‌شنبه بیست‌ونهم خرداد_ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: میانگین خرید تضمینی گندم در سال‌های گذشته ۴۰ هزار تن بود و در سال زراعی ۱۴۰۰-۱۳۹۹ حدود ۳۶ هزار تن مازاد گندم در استان کهگیلویه و بویراحمد خریداری شد.

روی افزود: سال گذشته با شاخص‌های متعدد و شرایط اقلیمی مناسبی که وجود داشت، حدود ۷۴ هزار تن گندم مازاد از کشاورزان استان خریداری شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد گفت: وضعیت نشان می‌دهد که در سال زراعی جاری نسبت به سال قبل و حتی دهه‌های قبل از آن یک رکورد تاریخی در بخش خرید تضمینی گندم ثبت شده است.

وی تصریح کرد: به همت تولیدکنندگان، کشاورزان و تمام دست‌اندرکاران و کارشناسان اجرایی و تحقیقاتی در سال جاری این استان یکی از استان‌های با تولید بالای گندم است و رکورد جدیدی را ثبت خواهد کرد.

معتمدی‌پور خاطرنشان کرد: تا این لحظه که هنوز هم بحث خرید تضمینی گندم در مناطق گرمسیری وجود دارد بیش از ۸۰ هزار تن گندم سیلویی و بذری از کشاورزان هم استانی خریداری شده است.

وی با بیان اینکه کار خرید گندم هم به تازگی در مناطق سردسیری استان آغاز و تاکنون ۳۰۰ تن خریداری شده است، افزود: سطح زیر کشت گندم در استان در سال زراعی جاری ۹۰ هزار هکتار بود که ۷۵ هزار هکتار آن دیم و ۲۰ هزار هکتار آن آبی بوده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه سطح زیر کشت در سال جاری آنچنان افزایشی نسبت به سال گذشته نداشته است، گفت: پیش‌بینی می‌شود سال جاری میزان خرید گندم تضمینی به همراه گندم بذری به حدود ۹۰ هزار تن برسد.

کد خبر 764198

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.