پیش‌بینی گردوخاک و غبار برای آسمان البرز

مدیرکل هواشناسی استان البرز از هشدار زرد رنگ هواشناسی خبر داد و گفت: وزش باد، گردوخاک و بارش باران در ارتفاعات پیش‌بینی می‌شود.

آرش بهارونداحمدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در البرز درباره آخرین وضعیت آب‌وهوایی استان، اظهار کرد: طبق بررسی الگوهای هواشناسی استان البرز، وزش باد، بارش باران و گردوخاک برای آسمان استان پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: انتظار می‌رود امواج ناپایدار تا عصر روز چهارشنبه تقویت شود، همچنین ماهیت تندری و فعالیت محلی این ناپایداری‌ها به‌ویژه در ساعات عصر و شب مورد انتظار است.

مدیرکل هواشناسی استان البرز با تأکید بر وزش باد شدید و لحظه‌ای، خاطرنشان کرد: گردوخاک، غبار و در ارتفاعات استان رگبار و رعدوبرق، وزش باد به نسبت شدید برای امروز و فردا پیش‌بینی می‌شود.

بهارونداحمدی اضافه کرد: اثر مخاطره این سامانه لغزندگی جاده‌ها و سقوط سنگ در جاده‌های کوهستانی، آب‌گرفتگی معابر، بالا آمدن آب رودخانه‌ها و مسیل‌های فصلی، سقوط سازه‌های سست و شکستگی درختان است.

وی تصریح کرد: پرهیز از سفرهای غیرضروری و احتیاط در تردد از جاده‌های کوهستانی, خودداری از توقف در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌های فصلی و دامنه کوه‌ها، اطمینان از استحکام سازه‌های موقت و سست و رعایت نکات ایمنی در فعالیت‌های عمرانی احتیاط در عبورومرور و پارک نکردن خودرو در کنار ساختمان‌های نیمه‌کاره، درختان کهن‌سال و تابلوهای تبلیغاتی و پرهیز از فعالیت‌های کوهنوردی ضروری است.

کد خبر 764127

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.