خطای سیستمی، علت رقم نجومی قبض برق برخی مشترکان

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق گلستان با اشاره به گلایه برخی مشترکان گلستانی از صدور مبلغ نجومی قبوض برق، گفت: گاهی در صدور قبض خطا و اشتباه پیش می‌آید، اما ایرادات به وجود آمده در قبوض مشترکان قابل پیگیری و اصلاح است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از گلستان، سیداحمد موسوی صبح امروز _ سه‌شنبه بیست‌ونهم خرداد_ در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: در صورتی‌که کشاورزان ۸۰ درصد نیاز برق مصرفی خود را با نصب پنل خورشیدی و از طریق انرژی تجدیدپذیر تأمین کنند از مدیریت مصرف در روزهای اوج بار معاف و از لیست خاموشی خارج می‌شوند.

وی هزینه ساخت یا نصب پنل خورشیدی را برای تولید هر کیلووات برق، ۳۰۰ میلیون ریال اعلام کرد و گفت: با این روش، کشاورزان می‌توانند برای معافیت از مدیریت مصرف در اوج بار با استفاده از این ظرفیت و تا ۸۰ درصد توان مورد نیاز خود را، نیروگاه نصب کنند تا برق آن‌ها در دوره اوج بار برق و طی چهار ماه قطع نشود.

به گفته مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق گلستان، برق تولیدی کشاورزان استان در طول هشت ماه دیگر سال نیز خریداری خواهد شد.

وی تحقق این امر را مستلزم پرداخت تسهیلات از سوی بانک‌ها دانست و اضافه کرد: در صورت حمایت لازم بانک‌ها، برای کشاورزان منبع درآمد دوم ایجاد خواهد شد و آلودگی هوا نیز کاهش پیدا می‌کند.

موسوی ادامه داد: با اتصال این پنل‌ها به شبکه سراسری، امکان خرید برق تولیدی به‌صورت تضمینی در مدت ۲۰ سال یا عرضه آن در بورس انرژی فراهم می‌شود که این امر درآمدی پایدار و مطمئن برای کشاورزان به ارمغان خواهد آورد.

وی با اشاره به گلایه برخی مشترکان گلستانی از صدور مبلغ نجومی قبوض برق، افزود: گلستان حدود ۸۷۰ هزار مشترک برق دارد که سالانه ۱۲ دفعه برای این تعداد مشترک قبض صادر می‌شود و گاهی اوقات ممکن است در صدور قبض خطا و اشتباهی پیش بیاید که این افراد می‌توانند با مراجعه به شرکت برق پیگیری‌های لازم را انجام دهند.

موسوی با بیان اینکه ایرادات به‌وجود آمده در قبوض مشترکان برق قابل پیگیری و اصلاح است، افزود: طبق اعلام وزیر نیرو اگر مصارف برق متعارف و در حد الگو باشد، افزایش قابل توجه تعرفه نخواهیم داشت، اما اگر مصرف برق دو برابر الگو باشد تعرفه قبض برق افزایش پیدا می‌کند.

کد خبر 764114

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.