نصب و اجرای دومین غبارگیر صنعتی کارخانه آسفالت شهرداری اراک

رئیس سازمان عمران و بازآفرینی فضاهای شهری شهرداری اراک گفت: عملیات نصب و اجرای دومین سیستم بگ‌فیلتر کیسه‌ای (غبارگیر صنعتی) کارخانه آسفالت شهرداری تکمیل شد.

فریدون عسگری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در مرکزی اظهار کرد: به‌دلیل قرار گرفتن کارخانه آسفالت در لیست صنایع آلاینده طی سال‌های گذشته تصمیم بر این شد که در راستای رفع این موضوع از سیستم بگ‌فیلتر (فیلتر کیسه‌ای) استفاده شود.

وی افزود: پس از اجرای کامل بگ‌فیلتر نخست کارخانه در ابتدای سال جاری، دومین دستگاه غبارگیر صنعتی روز یکشنبه، بیست‌وهفتم خرداد، سال جاری در محل کارخانه آسفالت شهرداری نصب شد.

رئیس سازمان عمران و بازآفرینی فضاهای شهری شهرداری اراک تصریح کرد: بگ‌فیلتر یک دستگاه ضروری برای کنترل آلودگی هوا در کارخانه‌های تولید آسفالت است و با فعال شدن این دو سیستم غبارگیر، آلودگی‌های زیست‌محیطی در این کارخانه به حداقل می‌رسد.

عسگری ادامه داد: این دستگاه برای جداسازی گرد و غبار و ذرات ریز از هوای خروجی از کارخانه، استفاده می‌شود.

وی گفت: بگ‌فیلتر کارخانه آسفالت از یک محفظه مکعبی یا استوانه‌ای تشکیل شده است که در داخل آن کیسه‌های پارچه‌ای قرار دارد و عمل فیلترینگ و جداسازی ذرات معلق از دود و سایر آلاینده‌ها را انجام می‌دهد.

عسگری افزود: فیلترهای کیسه‌ای از سیستم‌های غبارزدایی دارای راندمان بالا است و این نوع فیلترها برای ذراتی با قطر حدود یک میکرون به کار می‌رود.

کد خبر 764112

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.