پیروزی فرانسه در شب مصدومیت امباپه

روز چهارم مرحله گروهی یورو ۲۰۲۴ شب گذشته با پیروزی تیم‌های فرانسه، اسلواکی و رومانی برابر حریفان به پایان رسید.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، شب گذشته دیدارهای روز چهارم مرحله گروهی یورو ۲۰۲۴ برگزار شد و تیم‌های رومانی، فرانسه و اسلواکی برابر رقبای خود به پیروزی رسیدند. نتایجی که در روز چهارم رقم خورد نشان می‌دهد این دوره از رقابت‌های جام ملت‌های اروپا می‌تواند با شگفتی‌های بسیاری همراه باشد.

رومانی ۳ _ اوکراین ۰

جدال دو تیم در حالی آغاز شد که کمتر کسی گمان می‌کرد تقابل رومانی و اوکراین پرگل باشد، اما عملکرد شاگردان رادوی باعث شد که رومانی در روز چهارم ثابت کند می‌تواند در قامت یک پدیده ظاهر شود.

این دیدار تا ۲۰ دقیقه ابتدایی آرام و بدون موقعیت دنبال می‌شد، اما اشتباه بازیکنان اوکراین در دقیقه ۲۹ موجب شد استاچینو با یک شوت تماشایی دروازه لونین را باز کند. نخستین گل رومانی در شرایطی به ثمر رسید که تیم رقیب توپ و میدان را در اختیار داشت.

در نهایت شاگردان شوچنکو با نتیجه یک بر صفر در نیمه اول به عنوان تیم بازنده به رختکن رفتند.

پیروزی فرانسه در شب مصدومیت امباپه

در ابتدای نیمه دوم به نظر می‌رسید اوکراین برای جبران گل خورده پا به میدان گذاشته باشد، اما در همان دقایق ابتدایی رومانی ضدحمله‌ای را به سمت دروازه اوکراین طراحی کرد.

در این صحنه مان که صاحب توپ بود توپ را از دست داد، اما رضوان مارین از پشت ‏محوطه جریمه با یک شوت آرام دومین گل تیم خود را به ثمر رساند.

پس از به ثمر رسیدن گل دوم شیرازه تیمی اوکراین تا حدودی از هم پاشید و همین موضوع موجب شد چهار دقیقه بعد دراگوس گل سوم رومانی را به ثمر برساند.

با وجود اینکه شاگردان شوچنکو در این مسابقه اشتباهات فردی بسیاری داشتند، اما این موضوع موجب نمی‌شود از عملکرد قابل توجه رومانی چشم‌پوشی کنیم. شاگردان رادوی در این جدال فراتر از انتظار ظاهر شدند و در نهایت نیز با نتیجه سه بر صفر به عنوان تیم پیروز از زمین بازی خارج شدند.

پیروزی فرانسه در شب مصدومیت امباپه

بلژیک ۰ _ اسلواکی ۱

در این بازی اسلواکی در دقیقه هفت با گل ایوان شرانز از رقیب خود پیش افتاد.

با وجود اینکه بلژیک بازی را خوب شروع کرد و بارها فرصت گلزنی داشت، اما ضربات بازیکنان این تیم وارد دروازه اسلواکی نمی‌شد.

نکته قابل تأمل این است که شاگردان تدسکوی دو مرتبه موفق به گلزنی شدند، اما هر دو گل این تیم پس از بررسی VAR مردود اعلام شد.

موقعیت‌های بلژیک در همین موارد خلاصه نمی‌شود و لوکاکو در یک موقعیت گلزنی دیگر این فرصت را داشت که در تک به تک با دوبراوکا برای تیم خود گلزنی کند، اما این موقعیت نیز بدون ثمر باقی ماند.

شاگردان تدسکوی در بیشتر دقایق توپ و میدان را در اختیار داشتند و موقعیت‌های بسیاری را روی دروازه حریف خود ایجاد کردند، اما برخلاف جریان بازی اسلواکی خیلی زود توسط شرانز به گل دست پیدا کرد.

پیروزی فرانسه در شب مصدومیت امباپه

بازی توسط دو تیم آرام و پایاپای دنبال می‌شد که اسلواکی در دقیقه ۴۰ فرصت گلزنی پیدا کرد، اما شوت هاراسلین با اختلاف اندک و دخالت بازیکن حریف بیرون رفت.

در نیمه دوم بلژیک تمام توان خود برای گلزنی را به کار گرفت. در دقیقه ۵۶ تلاش‌های این تیم جواب داد، چراکه لوکاکو برای تیم خود موفق به گلزنی شد، اما گل این بازیکن توسط کمک‌داور ویدئویی مردود اعلام شد.

در دقیقه ۸۷ نیز اوپندا با حرکت پا به توپ خود بلژیک را در موقعیت حمله قرار داد و لوکاکو بار دیگر موفق به گلزنی شد، اما این گل نیز به دلیل خطای هند اوپندا پس از بررسی VAR مردود اعلام شد تا در نهایت شاگردان تدسکوی در یک شب باورنکردنی سه امتیاز بازی را واگذار کنند.

پیروزی فرانسه در شب مصدومیت امباپه

اتریش ۰ _ فرانسه ۱

دیدار دو تیم فرانسه و اتریش به عنوان آخرین تقابل روز چهارم در شرایطی برگزار شد که بیشتر اهالی فوتبال پیروزی قاطعانه خروس‌ها را پیش‌بینی کرده بودند. شاگردان دشان از همان ابتدای مسابقه سبکی هجومی در پیش گرفتند و این موضوع برای بازیکنان اتریش نیز صدق می‌کرد. شاگردان رانگنیک نیز مشابه رقیب پر مهره خود از طریق پاس‌های در عمق و حمله از کناره‌ها قصد داشتند به دروازه فرانسه نزدیک شوند، اما موقعیت‌های آن‌ها بدون نتیجه باقی می‌ماند. بازی هجومی دو تیم موجب شده بود از همان دقایق ابتدایی، این جدال درگیرانه و فیزیکی دنبال شود. در نهایت حملات فرانسه توسط امباپه در دقیقه ۳۸ جواب داد و ووبر به اشتباه دروازه خودی را به نفع خروس‌ها باز کرد. پس از به ثمر رسیدن گل اول مسابقه شاهد موقعیت‌های دیگری از سوی دو تیم بودیم که بدون ثمر باقی ماند و در نهایت فرانسه نیمه اول را با پیروزی به رختکن رفت.

در نیمه دوم شاگردان دشان با هدف افزایش اختلاف گل و شاگردان رانگنیک با هدف جبران نتیجه پا به میدان گذاشتند، فرانسه در این نیمه نیز چند مرتبه فرصت باز کردن دروازه حریف خود را داشت، اما دقت عمل دروازه‌بان این تیم در موقعیت تک به تک با امباپه موجب شد خروس‌ها با یک گل بازی را جلو ببرند و در نهایت با همین نتیجه در نخستین تقابل گروهی خود در یورو ۲۰۲۴ به پیروزی دست پیدا کنند.

پیروزی فرانسه در شب مصدومیت امباپه

کد خبر 764058

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.