۲۲ هزار مگاوات نیروگاه در کشور دست ساخت داریم

وزیر نیرو گفت: هم اینک ۲۲ هزار مگاوات نیروگاه در کشور دست ساخت داریم که نیمی از آنها تجدید پذیر و ماهانه شاهد بهره‌برداری از نیروگاه‌ها هستیم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا در مرکزی، علی اکبر محرابیان ظهر امروز _دوشنبه بیست و هشتم خرداد_ در حاشیه آئین بهره‌برداری از بزرگترین و به‌روزترین واحد تولید پنل خورشیدی کشور با ظرفیت یک‌هزار و ۸۰۰ مگاوات و بهره‌برداری همزمان از ۱۲ نیروگاه تجدید پذیر با ظرفیت ۷۰ مگاوات در هفت استان در مانا انرژی خمین در جمع خبرنگاران اظهار کرد: دولت سیزدهم برای رفع ناترازی برق، توسعه نیروگاه‌های حرارتی و تجدید پذیر را در دستور کار قرار داد.

وی افزود: قوانین و با حمایت‌های خوب شهید رئیسی اقتصاد برق‌های تجدید پذیر اصلاح شد.

وزیر نیرو تصریح کرد: هم اینک ۲۲ هزار مگاوات نیروگاه در کشور دست ساخت داریم که نیمی از آنها تجدید پذیر و ماهانه شاهد بهره‌برداری از نیروگاه‌ها هستیم.

محرابیان افزود: ماده ۱۲ رفع موانع تولید برای حمایت از سوخت ذخیره شده برای توجیح سرمایه گذاری‌ها در دستور کار قرار گرفت.

وی ادامه داد: واحد مانا انرژی جزو افتخارات صنعت برق کشور است چرا که زیرساخت لازم برای توسعه نیروگاه‌های تجدید پذیر با ظرفیت دو هزار و ۳۰۰ مگاوات را تأمین می‌کند.

وزیر نیرو با بیان اینکه مانا انرژی در لبه توسعه علم حرکت می‌کند گفت: رشد علم در این حوزه بسیار زیاد و شتابان است و فناوری در این حوزه مهم است چراکه بهره‌وری را افزایش می‌دهد.

محرابیان با اشاره به ضرورت اصلاح الگوی مصرف اظهار کرد: مدیریت هوشمندانه برق در بخش صنایع و اداری و همکاری مردم مانع خاموشی در تابستان سال جاری می‌شود.

وی افزود: صنایع در مدیریت مصرف برق به صنایع کوچک، متوسط و بزرگ تقسیم می‌شوند، ۵۶۰ هزار واحد صنعتی کوچک که دارای اقتصادی شکننده هستند، هیچ‌گونه محدودیت ندارند.

وزیر نیرو تاکید کرد: صنایع متوسط که بیشتر در شهرک‌های صنعتی هستند، مطابق قانون، یک روز تعطیلی کارکنان را دارند و در بقیه روزها به طور شبانه‌روزی می‌توانند مصرف برق داشته باشند و برق آنها تأمین خواهد شد.

محرابیان با بیان اینکه ۷۰۰ واحد صنعتی بزرگ در زمان اوج، باید مصرف خود را کاهش دهند افزود: این واحدها در ساعت غیر اوج می‌توانند دریافت برق خود را به میزان نیاز افزایش دهند.

وی تصریح کرد: ادارات و سازمان‌ها هم بر اساس مصوبه دولت بر پایه قانون مصوب سال گذشته مجلس در ساعت اداری ۳۰ درصد و در ساعت غیر اداری ۶۰ درصد مصرف برق را باید کاهش دهند.

وزیر نیرو اضافه کرد: مردم در دو سال اخیر بالاترین همکاری را در مصرف برق داشتند و اگر این همکاری در تابستان امسال نیز ادامه داشته باشد، کمترین مشکل را در تأمین برق خواهیم داشت و از فصل گرم امسال عبور خواهیم کرد.

کد خبر 764013

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.