گردوخاک، میهمان استان اصفهان/ سفرهای غیرضروری ممنوع شد

کارشناس اداره‌کل هواشناسی استان اصفهان با اشاره به صدور هشدار زرد با مخاطرات ناشی از کاهش دید، کیفیت هوا، باد و گردوخاک در استان بر نداشتن فعالیت در فضای باز، نبود فعالیت در ارتفاع، پرهیز از سفرهای غیرضروری تاکید کرد.

مینا معتمدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، درباره پیش‌بینی وضعیت جوی هوای استان اصفهان، اظهار کرد: بررسی نقشه‌های هواشناسی بیانگر گذر امواج متناوب در ساعات بعدازظهر از سطح استان است.

وی افزود: بر این اساس، وضعیت جوی فعلی سبب رشد ابر، وزش باد و گردوخاک به ویژه در مناطق شرقی، شمالی و مرکزی با کاهش دید و کیفیت هوا در این مناطق خواهد شد.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان اصفهان درباره صدور هشدار زرد با ورود سامانه‌ای و مخاطرات ناشی از کاهش دید، کیفیت هوا، باد و گردوخاک در استان، تصریح کرد: فعالیت این سامانه از صبح امروز آغاز شده و تا اواخر وقت فردا با مخاطرات جوی مواجه است.

وی ادامه داد: طی این مدت مناطق شمالی، شرقی و مرکزی شهرستان‌های اصفهان، اردستان، انارک، چوپانان، خمینی‌شهر، دهاقان، برخوار (دولت‌آباد)، شهرضا، فرودگاه اصفهان، فلاورجان، کاشان، کبوترآباد، کوهپایه، لنجان (زرین‌شهر)، مبارکه، مهاباد، مورچه خورت، شاهین‌شهر و میمه، نجف‌آباد و نائین، تحت تأثیر فعالیت سامانه مذکور است.

معتمدی گفت: کاهش دید و اختلال در تردد، کاهش کیفیت هوا در حد ناسالم برای عموم و بالا رفتن شاخص آلودگی از مخاطرات این سامانه در استان است، بنابراین نداشتن فعالیت در فضای باز، نبود فعالیت در ارتفاع، پرهیز از سفرهای غیرضروری توصیه شده است.

وی پیرامون اینکه دمای هوا طی ۲۴ ساعت آینده در بیشتر مناطق استان تغییر محسوسی نخواهد داشت، افزود: بیشینه دمای هوای کلان‌شهر اصفهان در گرم‌ترین ساعات امروز به ۳۸ درجه سانتی‌گراد بالای صفر و کمینه آن بامداد فردا به ۲۲ درجه سانتی‌گراد می‌رسد.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان اصفهان با بیان اینکه امروز دمای هوا در چهار شهرستان اصفهان بالاتر از ۴۰ درجه سانتی‌گراد ثبت شده است خاطرنشان کرد: خوروبیابانک با دمای ۴۱ درجه سانتی‌گراد و بویین میاندشت با کمینه دمای ۸ درجه به ترتیب گرم‌ترین و خنک‌ترین مناطق استان هستند.

کد خبر 764006

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 1
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۱:۱۰ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۹
    0 0
    اصفهان در مواقع معمولی هم پر از گرد و خاک است چه رسد به وضعیت هشدار زرد!