موقعیت مفقودین معدن شازند مشخص شد

فرماندار شهرستان شازند درباره آخرین وضعیت جستجوی دو تن از مفقودین حادثه ریزش معدن در این شهرستان، از مشخص شدن موقعیت دو مفقودی این حادثه خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا در مرکزی، لطف‌الله پرندین صبح امروز _دوشنبه، بیست‌وهشتم خرداد_ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: شناسایی محل دقیق مفقودین معدن شازند از دیروز آغاز شده و با بهره‌گیری از تمام توان دستگاه‌های اجرایی به صورت فنی و تکنیکی، شدت گرفته است.

وی درباره آخرین وضعیت جستجوی دو تن از مفقودین حادثه ریزش معدن در این شهرستان، از مشخص شدن موقعیت دو مفقودی این حادثه خبر داد.

فرماندار شازند ادامه داد: با توجه به اینکه این دو نفر هنگام ریزش کوه با دو دستگاه بیل مکانیکی و کمپرسی در محل فعالیت می‌کردند، با تجهیزات مختلف از بوی گازوئیل محل محبوس‌شدنشان مشخص شده است.

پرندین با بیان اینکه موقعیت این دو نفر بسیار حساس و نیازمند آواربرداری و بازگشایی مسیر به طول حدود ۲۰ متر است، تصریح کرد: هم‌اکنون چندین دستگاه بیل مکانیکی در محل مشغول فعالیت است.

وی ادامه داد: حجم بالای آوار و وزن بالای سنگ‌های ریزش کرده که به بیش از ۳۰۰ تن می‌رسد کار جستجو و آواربرداری را سخت و دشوار کرده است.

به گزارش ایمنا، صبح روز گذشته معدن اراک - شازند در منطقه «پل دوآب» استان مرکزی ریزش کرد.

در این حادثه چهار نفر در معدن محبوس شده بودند که امدادگران عصر دیروز جسد دو نفر را خارج کردند.

با توجه به گستردگی محل حادثه و وجود سنگ‌های عظیم‌الجثه کار آواربرداری حدود ساعت ۲۱ دیروز محدود و از ساعت چهار صبح امروز از سر گرفته شد.

بر اساس گمانه‌زنی‌های برخی از کارگران در خصوص محل فعالیت ماشین آلات معدن و نیز با استفاده از سنگ‌های زنده یاب و جسدیاب برای جستجوی مفقودین و همچنین دستگاه‌های فلزیاب برای ردیابی ماشین‌آلات عملیات آواربرداری و پیدا کردن مفقودین با حضور تیم فنی و مهندسی ادامه دارد.

ظهر امروز جلسه ستاد مدیریت بحران در محل وقوع حادثه تشکیل و گزارش اکیپ‌های امدادی و فنی مهندسی در جلسه ارائه و میزان پیشرفت گزارش می‌شود و چنانچه نیاز به امکانات بیشتری باشد تأمین خواهد شد و گزارش آخرین وضعیت عملیات امداد و نجات و جستجوی مفقودین اطلاع‌رسانی خواهد شد.

کد خبر 763974

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.