حق القدم ائمه جماعات دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی پرداخت شود

استاندار کردستان با تاکید بر اینکه حقوق ائمه جماعت دانشگاه‌ها باید در موقع مقرر پرداخت شود، گفت: پرداخت حق القدم و موضوع ایاب و ذهاب این قشر در راستای تقویت انگیزه‌ها در نظر گرفته شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کردستان و به نقل از روابط عمومی استانداری کردستان، اسماعیل زارعی کوشا، شامگاه امروز _یکشنبه بیست‌وهفتم خرداد_ در گردهمایی که با حضور رؤسا و ائمه جماعت دانشگاه‌های استان در محل سالن همایش دانشگاه کردستان برگزار شد، با اشاره به اهمیت برپایی نماز در دانشگاه‌ها و ساماندهی این موضوع اظهار کرد: رؤسای دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی مسئولیت خطیری نسبت به گسترش فریضه نماز دارند.

وی با تاکید بر توجه ویژه مسئولان به فریضه الهی نماز و عمل به این واجب، افزود: همه ادارات و دانشگاه‌ها نسبت به این فریضه تکلیف فرهنگی دارند و برای پرداختن به این تکلیف فرهنگی نیز بودجه و معاونت فرهنگی و دانشجویی لحاظ شده است لذا اگر در رأس برنامه‌های فرهنگی در دانشگاه‌های جمهوری اسلامی اهتمام به نماز و اقامه آن نباشد باید یک تجدید نظر اساسی در برنامه‌ها داشته باشیم.

استاندار کردستان خاطرنشان کرد: نقش ائمه جماعت در دانشگاه‌ها و خوابگاه‌ها فقط به عنوان اقامه‌کننده نماز نیست و در حقیقت ائمه جماعات به‌ویژه افرادی که حُسن خلق بیشتری دارند به ملجأ و انیس و پناهگاهی برای دانشجویان تبدیل می‌شوند.

زارعی‌کوشا تصریح کرد: اولین خواسته خدا از بندگانش همانا اقامه نماز است و باید در رأس امور فرهنگی قرار گیرد.

وی بر نیازمندی‌های اولیه و بستر لازم مربوط به اقامه نماز جماعت در دانشگاه‌ها با برنامه‌ریزی منسجم تاکید کرد و خطاب به رؤسای دانشگاه‌ها جهت کیفیت بخشی به برگزاری این فریضه نورانی، گفت: نسبت به ساماندهی و بهبود شرایط نمازخانه خوابگاه‌ها و دانشگاه محل خدمت خود همت گمارید و ما نیز در این زمینه حمایت خواهیم کرد.

استاندار کردستان بر ضرورت ساماندهی و نظارت بر عملکرد خوابگاه‌های دانشجویی در خصوص اقامه نماز و پرداختن به این تکلیف شرعی تاکید کرد و افزود: از ظرفیت فرهنگی و علمی دانشگاه در ترویج اقامه نماز استفاده شود.

زارعی کوشا با تاکید بر اینکه حقوق ائمه جماعت دانشگاه‌ها در موقع مقرر پرداخت شود، ادامه داد: پرداخت حق القدم و موضوع ایاب و ذهاب این قشر در راستای تقویت انگیزه‌ها در نظر گرفته شود.

وی ابراز امیدواری کرد که بهترین اقامه نماز دانشگاه‌های کشور در کردستان برگزار شود چرا که مردم این استان بسیار متدین، فرهنگی و شایسته بهترین خدمات هستند و این مهم بایستی در اقامه نماز و برنامه‌های فرهنگی دانشگاه‌ها بازتاب مشخص داشته باشد.

کد خبر 763899

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.