توسعه پالایشگاه، بارگذاری غیرمجاز است

نایب‌رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه توسعه پالایشگاه بارگذاری غیرمجاز است، گفت: پالایشگاه حتی اگر بخواهد الزامات قانونی را در امر توسعه رعایت کند، در بسیاری از این موارد موفق نخواهد بود، زیرا این موضوع امکان‌پذیر نیست.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، سیدامیر سامع امروز _یکشنبه بیست‌وهفتم خرداد_ در نطق میان‌دستور صدوسی‌وهفتمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان اظهار کرد: در چند روز اخیر شاهد بودیم در فصلی که حتی وارونگی هوا را نداریم شاخص آلودگی هوا به بالای عدد ۳۰۰ رسید و این نشان می‌دهد که وضعیت هوای اصفهان به سوی بحران پیش رفته است.

وی با بیان اینکه بارگذاری روی محیط زیست و عملیات مهندسی برای کاهش بارگذاری‌ها در این میان مطرح است، افزود: در حوزه‌های آب، خاک و هوا بارگذاری جدید نباید صورت گیرد، ضمن اینکه باید میزان آلایندگی بارگذاری‌های انجام شده را به حداقل برسانیم.

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: در روزهای اخیر نیز به‌رغم شرایط آلودگی شدید، صنایع به اقدامات خود ادامه می‌دادند و حتی در این فراز و نشیب‌ها صنایع کارهای توسعه‌ای خود را نیز دنبال می‌کردند.

وی با بیان اینکه توسعه پالایشگاه یک بارگذاری غیرمجاز است، حتی اگر بخواهد الزامات قانونی را رعایت کند، گفت: در بسیاری از این موارد این موضوع امکان‌پذیر نیست؛ حجم زیادی از گوگرد تولید شده برای بالا بردن کیفیت سوخت تولیدی در کشور و بخشی از آن در اصفهان است که می‌خواهند با آن صنایع جدید ایجاد کنند و این بارگذاری‌ها در صنایع فولاد، نفت، پتروشیمی و برق به ضرر مردم این شهر است و باید جلوی آن گرفته شود.

سامع با بیان اینکه سازمان محیط زیست متولی این است که توسعه صنعتی خارج از ضوابط را پیگیری کند، گفت: بعضی دستگاه‌ها وظیفه خود را به درستی انجام نمی‌دهند که از استاندار اصفهان درخواست می‌کنیم نسبت به این امر رسیدگی کند و ما نیز به عنوان نمایندگان مردم که از کسی حکم نگرفته‌ایم و بودجه‌ای از جایی دریافت نکرده‌ایم، نباید کوتاه بیاییم.

وی تاکید کرد: مردم و رسانه‌ها و دلسوزان محیط زیست فارغ از جریانات حاشیه‌ای باید اصل موضوع را با کمک اقدامات حقوقی و قانونی پیگیری کنیم؛ دادستان به موضوع وارد شود و باید مشخص شود که آثار توسعه در حال انجام چقدر به خارج استان می‌رود و چقدر از آن به اصفهان می‌رسد.

کد خبر 763711

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.