دولت آینده از ظرفیت شوراهای اسلامی شهرها استفاده کند

رئیس کمیسیون اقتصادی، سرمایه‌گذاری و گردشگری شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: هر دولتی که انتخاب می‌شود باید از ظرفیت شوراها استفاده کند و در این راستا در عملکرد خود موفق خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، عباس حاج‌رسولی‌ها امروز _یکشنبه بیست‌وهفتم خرداد_ در نطق میان‌دستور صدوسی‌وهفتمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان، ضمن گرامیداشت اعیاد قربان و غدیر اظهار کرد: مردم باید حضور حداکثری در انتخابات را مدنظر داشته باشند، زیرا هرچه حضور مردم در انتخابات پرشور و قوی‌تر باشد، چشم طمع دشمنان به کشور ما کمتر خواهد بود.

وی افزود: در اصل ششم قانون اساسی به انتخاب رئیس‌جمهور اشاره شده است، مردم باید بدانند در هر اقدامی که در کشور انجام می‌شود، انتخاب آن‌ها اثر دارد و این اساس معماری ساختار اجرایی کشور است.

رئیس کمیسیون اقتصادی، سرمایه‌گذاری و گردشگری شورای اسلامی شهر اصفهان بیان کرد: در روزهای اخیر در تبلیغات انتخاباتی مباحثی مطرح می‌شود که مربوط به نقش‌های رئیس‌جمهور نیست، بلکه وظایفی است که بر عهده مجلس شورای اسلامی و شوراهای اسلامی شهرها قرار داده شده است و باید نسبت به این موضوع دقت داشته باشند.

وی با اشاره به اصل ۱۰۰ قانون اساسی گفت: در این اصل اشاره شده است که برای پیشبرد برنامه‌های حوزه‌های مختلف از طریق همکاری مردم با توجه به مقتضیات محلی در ارتباط با اداره امور از طریق شوراهای اسلامی شهر و روستا اقدام شود؛ این نیز یک اصل لازم در مدیریت کشور است و تجربه ما در شوراها نشان می‌دهد که به این امر باید دقت داشت.

حاج‌رسولی‌ها اظهار کرد: در شورای اول ۲۳ وظیفه را احصا کردیم و هم‌اکنون می‌توان حدود ۵۰ وظیفه را به شوراها واگذار کرد؛ به‌عنوان مثال در دنیا آموزش و پرورش در اختیار شوراهاست و اگر اینچنین شود با ۵۰ درصد هزینه کارها انجام خواهد شد، در این راستا می‌توان از نیروهای محلی نیز استفاده کرد.

وی با بیان اینکه بخش زیادی از ترددهای شهری مربوط به مدارس است، گفت: اگر آموزش و پرورش به‌صورت محلی اداره می‌شد، بسیاری از مشکلات کاهش پیدا می‌کرد؛ در همین راستا باید به هزینه‌های دولت اشاره کرد که بیش از هزینه‌های مدارس غیرانتفاعی است.

رئیس کمیسیون اقتصادی، سرمایه‌گذاری و گردشگری شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: نامزدهای ریاست‌جمهوری باید در خصوص جایگاه شوراهای اسلامی شهرها نیز برنامه و دیدگاه خود را ارائه دهند؛ در سراسر کشور به‌ویژه در اصفهان هزاران مدیر داریم که می‌توانند در این زمینه به کار گرفته شوند.

وی تصریح کرد: هر دولتی انتخاب شد بداند اگر همچون قبل به شوراها بی‌توجهی کند، اوضاع همین خواهد بود و تورم نیز افزایش خواهد یافت، زیرا هزینه‌ها وجود دارد و ما نمی‌توانیم آن را مدیریت کنیم.

حاج‌رسولی‌ها خاطرنشان کرد: هر دولتی که انتخاب می‌شود باید از ظرفیت شوراها استفاده کند و در این راستا در عملکرد خود موفق خواهد بود.

وی ادامه داد: وضعیت آلودگی هوا برای شهر اصفهان که شهری جهانی است قابل قبول نیست، بنابراین تلاش دولت آینده و مدیریت شهری باید مبتنی بر کاهش آلودگی باشد.

رئیس کمیسیون اقتصادی، سرمایه‌گذاری و گردشگری شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به مصوبه سال ۱۳۸۰ درباره بهشت‌آباد بیان کرد: دولت آینده، در این زمینه انحراف نداشته باشد. قرار بوده یک میلیارد متر مکعب آب به این شهر بیاورد که این‌طور نشد؛ این پروژه به فراموشی سپرده شده است و اگر هزینه‌های جنبی که این سال شد برای بهشت‌آباد هزینه می‌شد، این پروژه به بهره‌برداری می‌رسید.

وی بیان کرد: دولت آینده باید توجه ویژه‌ای به سد و تونل سوم و پروژه بهشت‌آباد داشته باشد، زیرا با ترک این اقدام، فرونشست به معضل بزرگ اصفهان تبدیل شده که نتیجه آن از بین رفتن آثار تاریخی این شهر است.

حاج‌رسولی‌ها بیان کرد: این روزها گنبد زیبای امام‌زاده اسماعیل (ع) ترک خورده که ناشی از فرونشست زمین است، مسئولان باید به این وضعیت رسیدگی کنند و هزینه کردن در این زمینه لازم است.

کد خبر 763708

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.