تمرکز ویژه بر صندوق‌های سیار در انتخابات ریاست‌جمهوری با هدف افزایش مشارکت

فرماندار شهرستان ارومیه گفت: در ارومیه دو نوع صندوق سیار وجود خواهد داشت که نوع اول با آدرس مشخص بوده و همچنین صندوق‌هایی نیز به صورت سیار به تعداد ۱۰ شعبه فعالیت خواهند کرد که به میان مردم در پارک‌ها، بخش‌ها و طبیعت خواهند رفت و تمامی شرایط را برای مشارکت آن‌ها فراهم خواهند کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌غربی، غلامحسین عماری امروز _پنج‌شنبه بیست‌وچهارم خرداد_ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با ابلاغ وزیر کشور تمامی تمهیدات لازم برای برگزاری انتخابات در تراز انقلاب اسلامی و مردم شهرستان ارومیه اندیشیده شده است.

وی افزود: سلامت، امنیت، رقابت و مشارکت مورد توجه در انتخابات ریاست جمهوری خواهد بود اما سختی کار در این انتخابات، زودهنگام بودن آن و فقدان رئیس دولت است.

فرماندار شهرستان ارومیه گفت: در ارومیه در چهار بخش مستقل هیئت‌های اجرایی و در شهر ارومیه نیز هیئت‌های اجرایی تشکیل شده است و تمامی تمهیدات برگزاری انتخابات را فراهم می‌کنند.

عماری ادامه داد: در نظام جمهوری اسلامی انتخابات به دست مردم برگزار می‌شود و نمایندگان مردم در هیئت اجرایی بر تمامی بخش‌های انتخابات نظارت دارند و ظرفیت قانون اساسی این امکان را برای مردم فراهم کرده است.

وی تصریح کرد: ۵۶۱ شعبه اخذ رأی در بخش‌های چهارگانه، بخش مرکزی و شهر ارومیه فعالیت خواهند داشت.

عماری یادآور شد: با توجه به اینکه در فصل کشاورزی قرار داریم و برای سهولت کشاورزان و روستاییان توجه ویژه‌ای به بخش‌های تابعه شهرستان شده است.

فرماندار شهرستان ارومیه خاطرنشان کرد: با توجه به احتمال حضور مردم در طبیعت و تفرجگاه‌ها با توجه به فصل تابستان صندوق‌های سیار را پیش‌بینی کرده‌ایم و حتی اگر افرادی به هر دلیلی از جمله بیماری نتوانند در شعبات رأی‌گیری حضور پیدا کنند، در صورت درخواست اقدام به اعزام صندوق خواهیم کرد.

عماری افزود: تمامی تلاش فرمانداری برای انتخابات آسان و سهل برای مردم در هشتم تیرماه است.

وی عنوان کرد: دو نوع صندوق سیار خواهیم داشت نوع اول صندوق‌های سیار با آدرس مشخص بوده از جمله مراکز نظامی و یا درمانی است و صندوق‌هایی نیز به صورت سیار به تعداد ۱۰ شعبه با تمامی عوامل اجرایی، نظارتی و انتظامی است که به میان مردم در پارک‌ها، بخش‌ها و طبیعت خواهند رفت و تمامی شرایط را برای مشارکت مردم فراهم خواهیم کرد.

عماری اظهار کرد: صرفاً با دو مدرک هویتی شناسنامه و کارت ملی می‌توان احراز هویت برای پروسه رأی‌گیری را انجام داد و یکی از این دو کافی است و در شناسنامه‌ها نیز هیچ مهری ثبت نخواهد شد.

فرماندار ارومیه تصریح کرد: طبق قانون افراد با سن ۱۸ سال تمام یعنی متولدین ۸ تیر ۱۳۸۵ و قبل آن در انتخاب رئیس جمهور خودشان می‌توانند مشارکت داشته باشند.

عماری افزود: در روز هشتم تیر به عنوان روز سرنوشت‌ساز، شهروندان ضروری است با تمامی ظرفیت و خانوادگی در پای صندوق‌های رأی حضور یابند و فرمانداری نیز به سهولت این امر توجه ویژه دارد.

کد خبر 762957

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.