بزرگراه شهید آیت‌الله رئیسی و تقاطع غیر همسطح شهید امیرعبدالهیان افتتاح شد

وزیر کشور در مراسم افتتاح و بهره برداری از بزرگراه شهید آیت‌الله رئیسی و تقاطع غیر همسطح شهید امیرعبدالهیان، گفت: اجرای کلیه برنامه‌های عمرانی باید با نگاه عالمانه به محیط زیست صورت بگیرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از فارس، احمد وحیدی امروز_ پنجشنبه بیست و چهارم خرداد_ در آئین افتتاحیه و بهره‌برداری از بزرگراه شهید آیت‌الله رئیسی و تقاطع غیر همسطح شهید امیر عبدالهیان، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای خدمت، اظهار کرد: برای پروژه‌ای که طی دو سال تعطیل بود این اقدام ارزشمندی است که در حال حاضر با اعتباری بالغ بر ۲,۲۰۰ میلیارد تومان اجرا و به بهره برداری برسد.

وی افزود: این اقدامات نشان از دارد که کشور با سرعت راه خود را به سمت سازندگی و رشد و پیشرفت طی می‌کند.

وزیر کشور تصریح کرد: عده‌ای خود را به خواب زده‌اند و گاهاً مطالبی را بیان می‌کنند و نمی‌خواهند این پیشرفت‌ها را تماشا کنند، اما این دستاوردهای بزرگ ملت است و شهرداری و شورا در اجرای چنین پروژه‌ای به نمایندگی از مردم اقدام کردند و نباید این دستاوردها را نادیده گرفت.

وحیدی با اشاره به اقدامات شهرداری شیراز در اجرا و هزینه کرد ۱۰۰ همت در پروژه‌های شهری و عمرانی، اضافه کرد: در استان فارس نیز برای ۴۹۰۰ پروژه به صورت مجزا ۱۵۰ همت هزینه شده است و این اقدامات نشان از سازندگی و بالندگی کشور دارد.

وی تاکید کرد: تمام اقدامات در حال انجام برای مردم است و نکته بسیار مهم در حوزه اجرای پروژه‌های راهسازی رعایت محیط زیست است و اجرای کلیه برنامه‌های عمرانی باید با نگاه عالمانه به محیط زیست صورت بگیرد.

وزیر کشور ادامه داد: در دولت سیزدهم و شهید آیت الله رئیسی، مجلس شورای اسلامی، همه نهادها و دستگاه‌های اجرایی و شورا و شهرداری در زمانی که همه به شکل یکپارچه به دنبال سازندگی و پیشرفت حرکت رو به جلو داشته باشند این دستاوردها حاصل می‌شود.

۹۵۰ پروژه به ارزش ۱۰۶ هزار میلیارد تومان افتتاح و کلنگ زنی شده است

محمد حسن اسدی شهردار شیراز در این مراسم اظهار کرد: این بزرگراه با عرض ۵۵ متر شریان اصلی رفت و آمد به جهت دسترسی آسان به گویم و قلات خواهد بود.

وی افزود: طول محور افتتاح شده این بزرگراه ۴ کیلومتر است و با توجه به اینکه در سال ۹۶ کلنگ زنی شد، اما هیچ اتفاق عمرانی برای آن صورت نگرفت و پیشرفت پروژه صفر بود. اما طی دو سال گذشته اقدامات بسیار خوبی برای اجرای آن صورت گرفت.

شهردار شیراز تاکید کرد: این بزرگراه تمام استانداردهای یک بزرگراه شهری را در خود جای داده است.

اسدی در ادامه در سخنانی به تشریح عملکرد شورا و شهرداری طی سه ساله گذشته پرداخت و تصریح کرد: طی این مدت تعداد ۹۵۰ پروژه به ارزش ۱۰۶ هزار میلیارد تومان افتتاح و کلنگ زنی شده است که از این تعداد، ۵۰۰ پروژه به ارزش ۳۳ هزار میلیارد تومان افتتاح و به بهره برداری رسیده است. همچنین تعداد ۴۴۵ پروژه به ارزش ۷۳ هزار میلیارد تومان پروژه کلنگ زنی است.

وی خاطر نشان کرد: بهره برداری، افتتاح و کلنگ زنی این پروژه‌ها در قالب سی و پنج جهش عمرانی افتتاح و بهره بردای و یا کلنگ زنی شده است.

شهردار شیراز ادامه داد: این پروژه در منطقه ۱۰ قرار دارد و مالکین مجاور این پروژه بیشترین همکاری را با شهرداری شیراز داشتند.

در این مراسم همچنین رضا محمدیان رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک و عمران شورای اسلامی شهر شیراز، اظهار کرد: طول این بزرگراه ۱۸ کیلومتر است که ۴ کیلومتر آن در حال حاضر اجرا و به بهره برداری رسید.

وی افزود: یک سوم مسیر طولی شهر شیراز در محور شمال غرب شیراز است و جمعیت بسیاری در آن ساکن هستند.

عضو شورای اسلامی شهر شیراز تصریح کرد: یکی از معضلاتی که در اجرای پروژه‌های شهرداری با آن مواجه هستیم در حوزه روشنایی و وزارت نیرو است. لذا این درخواست را داریم تا وزارت کشور با پیگیری و ورود به این موضوع مسائل را رفع کند تا مردم رضایت عمومی نسبت به روشنایی بزرگراه‌ها داشته باشند.

محمدیان خاطر نشان کرد: اجرای ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی این پروژه در یک سال گذشته صورت گرفته است.

کد خبر 762870

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.