توسعه گردشگری در مناطق کم برخوردار استان کرمان

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان از آمادگی برای انعقاد تفاهم‌نامه در راستای توسعه گردشگری مناطق کم برخوردارتر استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمان و به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان، سعید شاهرخی در دیدار با مدیران عامل هلدینگ جهان‌گشت نور و گروه گردشگری رهرو سپهر ایرانیان اظهار کرد: دارایی‌های استان کرمان قابلیت استفاده از ظرفیت‌های متنوع در حوزه گردشگری را فراهم کرده است.

وی با بیان توانمندی‌های استان در حوزه‌های مختلف میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، افزود: کنار هم قرار گرفتن تمام عناصر اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و سیاسی عاملی تأثیرگذار در عرصه توفیقات گردشگری کرمان است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان تصریح کرد: رسوم و آئین‌های مذهبی در کنار سنت‌های دیرینه گوناگون استان به همراه آموزش علم و تجربه اندوزی و حمایت دولت قابلیت بسط گردشگری در جامعه به خصوص جوامع کم برخوردار روستایی را دارا است.

وی ادامه داد: استان کرمان در حوزه نیروی انسانی از استان‌های برخوردار است و با آموزش مناسب می‌توان جریان مؤثر گردشگری استان را به سمت درست هدایت کرد.

شاهرخی بیان کرد: حضور و وجود مزار سردار شهید حاج‌قاسم سلیمانی در کرمان فرصتی مغتنم در توسعه گردشگری است و رویداد سالگرد شهادت سردار باید در طول سال، جاری و ساری باشد.

وی اظهار کرد: برای توسعه گردشگری مقاومت و تعالی بخش، باید مانند سایر بخش‌های گردشگری نیروی آموزش دیده تربیت کرد و این اداره کل هرنوع همکاری و همراهی در این مسیر با آغوش باز پذیرا است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان گفت: برقراری اعتماد و گفتمان مشترک در جامعه و همراه کردن مردم با جریان گردشگری در تمام ارکان آن عاملی مهم و تأثیرگذار در توسعه گردشگری استان کرمان است.

وی در ادامه در اهمیت آموزش بیان کرد: آموزش به عنوان عامل افزایش کیفیت خدمات تأسیسات گردشگری کرمان به اندازه افزایش کمیت این تأسیسات در جذب گردشگر مؤثر است.

شاهرخی افزود: برگزاری رسوم اقوام ایران همچون سده قابلیت تعریف رویدادهای ملی و بین‌المللی گردشگری برای جذب بیشتر گردشگر به کرمان را دارا است.

وی هم‌چنین برای انعقاد تفاهم‌نامه در راستای توسعه گردشگری مناطق کم برخوردارتر استان برای تولید ثروت در خانواده‌ها و ایجاد جریان مهاجرت معکوس با هلدینگ جهان‌گشت نور و تعریف رویدادهای مشترک در چارچوب گردشگری رویداد محور اعلام آمادگی کرد.

کد خبر 762812

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.