۲۴ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۹:۲۹
قطارهای اسلواکی زنانه می‌شود

راه‌آهن اسلواکی ویژگی‌های جدیدی از جمله کوپه‌های مخصوص زنان، همچنین محفظه‌های بی‌صدا را در قطارهای سریع السیر خود معرفی کرده است.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، راه‌آهن ایالتی اسلواکی موسوم به ZSSK، تصمیم گرفته است که فصل تابستان را با اعلام تغییرات جدید در چیدمان داخلی بعضی از قطارهای خود آغاز کند. جالب‌ترین مورد در میان ویژگی‌های جدید، معرفی «کوپه‌های مخصوص زنان» در قطارهای سریع‌السیر است؛ به‌طور مشخص، محفظه‌های زنان به پسران زیر ۱۰ سال نیز اجازه ورود می‌دهد. علاوه بر این، در بعضی از همان قطارها محفظه‌های بی‌صدا برای مسافرانی وجود خواهد داشت که به دنبال محیطی آرام هنگام سفر هستند. این محفظه‌ها با یک پیکتوگرام خاص نشان داده می‌شوند تا مسافران متوجه وجود آن‌ها شوند.

قطارهای اسلواکی زنانه می‌شود

خدمات و مزایای اضافی برای مسافرانی که در شمال اسلواکی سفر می‌کنند شامل واگن‌های قطار با پایه دوچرخه است تا دوچرخه‌سواران کوهستان بتوانند راحت‌تر به مناطق صعب‌العبور دسترسی داشته باشند و از جذابیت‌های طبیعی آن لذت ببرند.

کوپه‌های مخصوص زنان در سراسر جهان

در بسیاری از کشورهای آسیایی، تعبیه کوپه‌های زنانه در خودروهای حمل‌ونقل عمومی سابقه طولانی دارد. نمونه آن‌ها را می‌توان در سیستم‌های مترو در شهرهایی مانند توکیو (نخستین بار در سال ۱۹۱۲ معرفی شد)، تایپه و تهران و در خطوط راه‌آهن ملی در ایران، هند، اندونزی، فیلیپین، مالزی، مصر و برزیل یافت.

دلیل معرفی این کوپه‌ها و واگن‌های مخصوص بانوان، تأمین امنیت بیشتر مسافران زن و کاهش موارد آزار و اذیت جنسی بود.

قطارهای اسلواکی زنانه می‌شود

کد خبر 762741

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.