خط انتقال گاز دشتک-نهبندان، زیر ساخت اساسی سرمایه‌گذاری در خراسان جنوبی است

استاندار خراسان جنوبی گفت: خط انتقال گاز دشتک-نهبندان، زیر ساخت اساسی سرمایه‌گذاری در استان است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان جنوبی، جواد قناعت امروز _چهارشنبه بیست‌وسوم خرداد_ در دیدار با مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران با بیان اینکه خط انتقال گاز دشتک-نهبندان زیرساخت اساسی سرمایه‌گذاری در استان خراسان رضوی است، اظهار کرد: اجرای این خط انتقال که ظرفیت تزریق گاز به استان را به میزان ۹ میلیون متر مکعب در روز نزدیک می‌کند، تأمین کننده انرژی به‌عنوان یکی از مهم‌ترین نیازهای سرمایه‌گذاری در منطقه خواهد بود.

وی با اشاره به ضعف زیرساخت‌ها در خراسان جنوبی، افزود: یکی از مهمترین اقدامات دولت سیزدهم، انجام پروژه‌هایی است که بتوانند این ضعف و عقب‌ماندگی را جبران کنند.

استاندار خراسان جنوبی با تاکید بر توجه ویژه شهید رئیسی به مناطق کمتر برخوردار به‌ویژه استان خراسان جنوبی گفت: اجرای خط انتقال گاز دشتک زابل به نهبندان و سربیشه، خط انتقال آب دریای عمان، راه آهن چابهار-زاهدان-بیرجند-مشهد از جمله پروژه‌هایی است که در راستای این توجه و با هدف کاهش مشکلات منطقه شرق کشور در دستور کار دولت سیزدهم قرار گرفت.

وی تأکید کرد: با اقدامات دولت سیزدهم در زمینه اجرای پروژه خط انتقال گاز دشتک زابل به نهبندان، پایداری گاز در شرق کشور تضمین می‌شود.

قناعت با اشاره به اهتمام شرکت ملی گاز در شتاب بخشیدن به روند اجرای این پروژه، متذکر شد: اجرای این پروژه به‌عنوان یکی از زیرساخت‌های اساسی در حوزه انرژی، آمایش سرزمینی خراسان‌جنوبی را تغییر می‌دهد.

وی افزود: اجرای کامل رینگ شرقی گاز کشور، حد فاصل دو راهی دشتک تا نهبندان و در ادامه خط تقویتی نهبندان تا سربیشه، زمینه سرمایه‌گذاری عظیم شرکت‌ها و هلدینگ‌های اقتصادی را فراهم می‌آورد.

استاندار با تشکر از اقدامات شرکت ملی گاز در یک سال گذشته در استان، خاطرنشان کرد: این پروژه که در تیر سال ۱۴۰۲ کلنگ‌زنی شد، به‌همت شرکت ملی گاز ایران در کمتر از یک سال وارد فاز تزریق گاز شد.

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به اینکه فازنخست این پروژه در تیر به بهره‌برداری می‌رسد، تصریح کرد: کلنگ‌زنی فاز دوم و تکمیل خط از نهبندان تا سربیشه با همین شتاب و توجه شرکت گاز نیز مورد درخواست استان است.

وی با اشاره به مصوبه سفر آیت‌الله رئیسی به این استان و تأکید بر احیای سند توسعه نهبندان متذکر شد: خط انتقال گاز دشتک به نهبندان، تحول در این شهرستان و تحقق مطالبه رهبر معظم انقلاب مبنی‌بر توجه دولت‌ها به مناطق محرومی همچون نهبندان را به‌همراه دارد.

قناعت خاطرنشان کرد: رفع دغدغه و نگرانی قطعی احتمالی گاز شبکه در ایام سرد سال و پیک مصرف گاز، از مهم‌ترین پیامدهای اجرای این پروژه در استان خراسان‌جنوبی است.

وی با اشاره به اعتبار ۸۰ هزار میلیارد ریالی پیش‌بینی شده برای اجرای این پروژه، تأکید کرد: اگر نگاه ویژه دولت سیزدهم نبود، این پروژه با این حجم اعتبار و سنگینی کار، هرگز در استان خراسان‌جنوبی عملیاتی نمی‌شد.

کد خبر 762491

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.