مبارزه با آفت پوره سن غلات در چادگان

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان چادگان گفت: با توجه به کمبود بارش‌های زمستانه، امسال با هجوم بیشتر آفت سن غلات در اراضی دیم و آبی رو به رو هستیم که عملیات مبارزه با آن از چند روز گذشته آغاز شده است.

حسینعلی محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در اصفهان اظهار کرد: در طی چندسال اخیر به دلیل تغییر اقلیم و گرم شدن هوا، آفت سن گندم رو به افزایش بوده است.

وی افزود: در صورت عدم مبارزه با این آفت به پروتئین غلات آسیب وارد می‌شود که قابلیت غذایی را برای انسان‌ها و دام از دست می‌دهد.

رئیس جهاد کشاورزی چادگان خاطرنشان کرد: سال گذشته در سطح شهرستان با این آفت رو به رو بودیم که در مساحت ۱۰۰ هکتار از غلات با این آفت مبارزه شد.

محمدی گفت: امسال هم با توجه به شرایط جوی و کمبود بارش‌های زمستانه با هجوم بیشتر این آفت در اراضی غلات دیم و آبی رو به رو هستیم.

وی با اشاره به آغاز عملیات مبارزه با این آفت، بیان کرد: بر اساس بازدیدهای میدانی کارشناسان، نیاز به مبارزه با این آفت در ۶۰۰ هکتار از اراضی است.

رئیس جهاد کشاورزی چادگان خاطرنشان کرد: با استفاده از کلیه امکانات شهرستان و با راهبری شبکه مراقبت، مشارکت مردم و بسیج مهندسین این عملیات از چند روز گذشته آغاز شده و ادامه دارد.

کد خبر 762320

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.