به گزارش خبرگزاری ایمنا از سیستان و بلوچستان و به نقل از روابطعمومی ادارهکل راه و شهرسازی استان، عطاالله اکبری اظهار کرد: به همت دولت سیزدهم ۲۰۰ کیلومتر بزرگراه و راه اصلی به همراه چهار پل بزرگ نهراب، شیله، ماشکید و افضلآباد با اعتبار سه میلیارد و سیصد و ده میلیون در محدوده شهرهای تحت پوشش این ادارهکل به بهرهبرداری رسید.
وی ادامه داد: استان سیستان و بلوچستان در بسیاری از شاخصهای توسعه از جمله شاخص بزرگراهی جزو استانهای محروم کشور بوده است، این وضعیت طولانی شدن زمان سفر و به تبع آن افزایش هزینه و مصرف سوخت را بهدنبال داشته است و از سوی دیگر با توجه به تردد وسایل نقلیه بهویژه سنگین در محور چابهار-میلک و سایر محورهای ترانزیتی به صورت رفت و برگشت احتمال تصادفات رخبهرخ در راههای این استان بالاست.
مدیرکل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان افزود: در این راستا دولت سیزدهم برای رفع عقبماندگیهای مزمن تاریخی استان در فاصله کمتر از سه سال فعالیت خود، توسعه زیرساختهای حملو نقل و شبکه بزرگراهی را در دستور کار قرار داد و امروز هر ناظر منصفی که در راههای استان تردد کرده باشد، اذعان میکند که سیستان و بلوچستان تبدیل به کارگاه بزرگ راهسازی شده است.
وی هزینه احداث هر کیلومتر بزرگراه در این استان را حدود ۴۰۰ میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: با توجه به اینکه سیستان و بلوچستان تنها استان متصل به آبهای آزاد از طریق بندر چابهار، تنها استان با بیش از یکهزار و ۴۰۰ کیلومتر مرز آبی و خشکی بوده و در مسیر دو کریدور از سه کریدور در ترانزیت بزرگ جهان قرار دارد که همه این ظرفیتها موقعیت مناسب و راهبردی در تجارت و ترانزیت بینالمللی به آن داده است که استفاده از این ظرفیتها برای توسعه استان نیازمند تکمیل هر چه سریعتر شبکه بزرگراهی است، تمام تلاش خود را برای تسریع در بهرهبرداری از پروژههای این حوزه به کار بستهایم.
اکبری تاکید کرد: باوجود تنگناهای مالی و فشارهای اقتصادی ناشی از شرایط تحریم، در حال حاضر ۱۵۰ کیلومتر بزرگراه و راه اصلی در محدوده شهرهای تحت پوشش این اداره کل بهصورت همزمان در حال اجراست و حتی اجازه ندادهایم با وجود بدهی کلان مالی یک مورد از این پروژهها تعطیل شود.
نظر شما