آغاز عملیات احداث خط ۸ متروی تهران در چند جبهه کاری

پیرو نهایی شدن مسیر پروژه خط ۸ مترو تهران و تعیین روش حفاری بخش‌های مختلف این مسیر تونلی، اقدامات لازم برای تملک اراضی مورد نیاز و برپایی کارگاه‌های عمرانی متناظر با جبهه‌های کاری تعیین شده، آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری تهران، مسعود درستی، مدیرعامل شرکت مترو تهران در خصوص شروع عملیات حفاری پروژه احداث خط ۸ مترو اظهار کرد: از مسیر حدود ۴۰ کیلومتری تونل این خط جدید شبکه مترو پایتخت، حدود نیمی از مسیر به روش اتریشی و نیم دیگر از طریق ماشین حفار مکانیزه احداث خواهد شد.

وی افزود: در بررسی‌های به عمل آمده، قرار بر این شد که عملیات حفاری و ساخت تونل‌های کل مسیر در قالب ۳ قطعه پیگیری شود؛ یک قطعه که بخش میانی را شامل می‌شود، از محدوده پایانه بیهقی تا حوالی میدان بهمن امتداد یافته و با دستگاه حفار مکانیزه احداث خواهد شد.

مدیرعامل شرکت مترو تهران خاطرنشان کرد: دو قطعه دیگر در واقع قبل و بعد از بخش میانی را تشکیل می‌دهند، یکی از منطقه مسعودیه تا حوالی میدان بهمن (اراضی راه آهن) و دیگری از محدوده پایانه بیهقی تا دردشت که به روش اتریشی احداث می‌شود.

درستی اضافه کرد: پس از برگزاری جلسات مختلف، در حال حاضر مشغول توافق بر سر تملک اراضی مناسب به منظور ایجاد شفت ورود دستگاه‌های حفار مکانیزه و همچنین احداث ایستگاه‌های متناظر با محل شروع حفاری‌ها هستیم تا عملیات اجرایی ساخت خط ۸ تسریع شود.

عملیات حفاری بخش مرکزی مسیر این خط با ۲ دستگاه حفار مکانیزه صورت خواهد پذیرفت.

خط ۸ مترو تهران یکی از چهار خط جدید شبکه حمل و نقل ریلی پایتخت به حساب می‌آید که از محدوده مسعودیه در منطقه ۱۵ آغاز و تا ایستگاه سرسبز در مرز مناطق ۴ و ۸ ادامه خواهد یافت. این خط در تبادل با خط ۹ حلقه حمل‌ونقلی مناطق مرکزی شهر را تشکیل داده و مسافران زیادی را جذب خواهد کرد. پیش بینی می‌شود با تکمیل خط ۸ و ایستگاه‌های آن در سال افق طرح، سالانه حدود ۳۰۰ میلیون سفر از طریق این خط صورت پذیرد.

کد خبر 761857

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.