۲۵ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۹:۰۴
بارسلونا در یک نگاه

بارسلونا ،سرزمین بسیاری از زیباترین معماری‌های گوتیک و شهری، میزبان فرهنگ‌های متنوع و غذاهای معروف جهانی است و جذابیت‌های گردشگری کم‌نظیری همچون سواحل زیبا، جشنواره‌های موسیقی بین‌المللی و فستیوال‌های محله‌ای دارد که سالانه مخاطبین بسیاری را به خود جذب می‌کند.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، فرهنگ‌های بسیار متفاوتی در شهر تاریخی بارسلونا زندگی می‌کنند به طوری که معماری این شهر ترکیبی زیبا از گوتیک و طراحی معاصر است. این شهر بندری که یکی از بنادر اصلی اسپانیا به شمار می‌آید، بهترین سواحل را با ماسه‌های همیشه تمیز و فضای دلنشین برای بازدیدکنندگان فراهم می‌کند و با جشنواره‌های متعدد از جشنواره‌های موسیقی بین‌المللی تا فستیوال‌های محلی شامل رژه‌ها، مسابقات برج‌های انسانی که هر سال در مناسب‌های مختلف برگزار می‌کند، جاذبه‌های بسیاری را برای گردشگران ارائه می‌دهد.

بارسلونا در یک نگاه

ریشه‌های نام بارسلونا

شهر بارسلونا یک مقصد گردشگری شناخته‌شده است که نام آن در گذشته چندین بار تغییر کرده است و داستان‌های متفاوتی درباره ریشه این نام وجود دارد. بر اساس چند داستان سنتی، نام بارسلونا اقتباسی از نام باستانی شهر Barke-no است که توسط ساکنان ایبری داده شده است و محققان تأیید می‌کنند که این نام در یک کتیبه سکه ایبریایی عتیقه آمده است. داستان دیگر بیانگر این است که فنیقی‌ها و کارتاژنی‌ها بارسلونا را در دوران باستان و زمان پادشاهی Hamilcar Barca ساخته‌اند و نام این شهر را از روی نام خانوادگی این پادشاه کارتاژنی انتخاب کرده‌اند. درحالی‌که شهر بارسلونا نام فعلی خود را حفظ کرده است، مردم و بازدیدکنندگان با نام‌های مستعار مختلفی از آن یاد می‌کنند که بارنا، BCN و سیوداد کوندال از معروف‌ترین آنها هستند.

بارسلونا در یک نگاه

حقایق کمتر شناخته‌شده درباره بارسلونا

ایستگاه‌های متروکه. شهر بارسلونا دارای ۱۲ ایستگاه متروکه مترو است که به دلیل تغییر در ساختار شهر بدون استفاده مانده‌اند، شایعاتی نیز مبنی بر حضور ارواح در این ایستگاه‌ها وجود دارد.

بزرگترین استادیوم فوتبال اروپا. استادیوم نیوکمپ که خانه باشگاه فوتبال بارسلونا است، بزرگ‌ترین ورزشگاه اروپا و یکی از معروف‌ترین ورزشگاه‌های جهان است. این استادیوم که در سال ۱۹۵۷ افتتاح شد، با ظرفیت ۹۹ هزار و ۳۵۴ صندلی و یک موزه یکی از جاذبه‌های اصلی شهر است. این استادیوم با ۱۲۰ هزار تماشاگر در بازی بارسلونا و یوونتوس در دور رفت جام اروپا ۸۶–۱۹۸۵، رکورد بیشترین تعداد تماشاگر را ثبت کرده است.

۹ میراث جهانی یونسکو. بارسلونا ۹ آثار باستانی دارد که در لیست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است که هفت مورد از این شاهکارها آثار معماران مشهور اسپانیایی گائودی است.

بنای ساگرادا فامیلیا که ساخت آن بیشتر از اهرام مصر طول می‌کشد. La Sagrada Familia یک بنای معروف در بارسلونا و یکی از آثار مهم معمار مشهور آنتونی گائودی است که ساخت آن در سال ۱۸۸۲ آغاز شد و انتظار می‌رود در سال ۲۰۲۶ تکمیل شود.

بارسلونا در یک نگاه

جاذبه‌های فرهنگی و گردشگری بارسلونا

معماری

شهر بارسلونا یکی از بهترین شهرهای قرون وسطایی در اروپا است که بازدیدکنندگان چندین جنبه از طبیعت تاریخی اروپا را در این شهر مشاهده خواهند کرد که به حفظ ساختارها و جنبه‌های اساسی آن کمک کرده است. با وجود تغییرات متعدد در طول زمان و مدرن‌شدن در طول قرن بیستم، طراحی خیابان‌ها هنوز به شکل قابل‌توجهی به سبک قرون وسطایی است. این شهر تاریخی دارای بناهای سنتی و آثار تاریخی زیادی است، از جمله کلیساهای گوتیک و خیابان‌های باریک پر پیچ‌وخم با سقف‌های کاشی‌کاری شده که در فواصل منظم با دیوار احاطه شده‌اند. دیوارهای باستانی که در قرن‌های ۱۲ و ۱۳ برای دفاع از مردم در برابر حملات ارتش‌های خارجی ساخته شدند از جمله بناهای تاریخی هستند که توجه گردشگران را جلب می‌کنند. سایر ساختمان‌های معروف عبارتند از گسترده‌ترین کتابخانه اروپا، کازا میلا، کلیسای جامع بارسلونا و پارک گوئل که یکی از آثار گائودی است و شاهکار معماری نامیده می‌شود.

بارسلونا در یک نگاه

باشگاه بارسلونا

اف سی بارسلونا (بارسا) یک باشگاه فوتبال اسپانیایی است که به دلیل کسب جام‌های فراوان از محبوبیت گسترده‌ای در سراسر جهان برخوردار است. این باشگاه قطعاً ویژگی‌های منحصربه‌فرد خود را دارد که توسط تیم موفق آن و افرادی که برای آن بازی کرده‌اند همچون پپ گواردیولا و لیونل مسی نشان داده می‌شود. در واقع، باشگاه بارسلونا یکی از باارزش‌ترین امتیازات ورزشی در اروپا را دارد و علاوه بر آن، استادیوم و موزه نیوکمپ در بین ۱۰ جاذبه گردشگری برتر بارسلونا قرار دارد.

بارسلونا در یک نگاه

موقعیت جغرافیایی و آب‌وهوا

شهر بارسلونا در سواحل مدیترانه واقع شده است و با کوه‌هایی احاطه می‌شود که استان کاتالونیا را تشکیل می‌دهند. آب‌وهوای مدیترانه‌ای، با روزهای گرم آفتابی و شب‌های خنک در زمستان، سرسبزی فراوان در بیشتر اوقات سال را برای این شهر به ارمغان آورده است. شب‌های بارسلونا از دسامبر تا مارس خنک‌تر است، اما حتی در آن زمان نیز به ندرت برف می‌بارد. به دلیل دمای معتدل هوا، ساکنان شهر زمان زیادی را بیرون از خانه می‌گذرانند و با فعالیت‌های مختلف از صرف غذا در فضای باز در رستوران‌ها تا پیاده‌روی و دوچرخه‌سواری در کوه‌های همجوار سرگرم می‌شوند.

بارسلونا در یک نگاه

جشن‌های خیابانی

شهر بارسلونا که به‌عنوان یکی از پر انرژی‌ترین و فعال‌ترین شهرهای جهان مشهور است، سالانه میزبان فستیوال‌ها و جشن‌های خیابانی بسیاری به سبک کارناوال و برگرفته از سنت‌ها است. چند رویداد مهم موسیقی از جمله Primavera Sound، Sonar Festival ،Cruella و Rock Fest Barcelona در طول تابستان در این شهر برگزار می‌شود که جمعیتی بالغ بر ۲۰۰ هزار نفر را به شهر می‌آورد. همراه با جشنواره‌های موسیقی، جشن‌های مذهبی نیز در محله‌های مختلف این شهر برگزار می‌شود که شامل مهمانی‌های خیابانی، رژه، مسابقات برج‌های انسانی، نمایش‌ها و مسابقات آتش‌بازی است.

بارسلونا در یک نگاه

سواحل مدیترانه

بارسلونا به دلیل خطوط ساحلی باشکوهش در سراسر جهان مشهور است که بیش از چهار کیلومتر است و توسط اسکله‌ها و موج‌شکن‌ها به ۹ ساحل جدا تقسیم شده است و هر کدام با مکان‌های سنگفرش‌شده، رستوران‌ها، کافه‌ها و هتل‌های ساحلی مقصد بسیاری از گردشگران هستند. یکی از سواحل طولانی این شهر ساحل La Barceloneta است که به دلیل قابلیت دسترسی آسان در تعطیلات آخر هفته بسیار شلوغ می‌شود.

بارسلونا در یک نگاه

غذا و نوشیدنی خوب

گردشگری غذا در شهر بارسلونا هرروز در حال گسترش است و با انواع گوناگونی از غذاهای سنتی اسپانیایی و غذاهای خارجی فرانسوی، ایتالیایی، چینی و ژاپنی پاسخگوی سلایق فردی همه بازدیدکنندگان است. رستوران‌های بارسلونا با سبک آشپزی کاتالانی و مواد اولیه با کیفیت بالا، روش‌های نوآورانه آماده‌سازی و ارائه غذا شهرت خاصی در جهان دارند.

بارسلونا در یک نگاه

هنرمندان و نویسندگان مشهور

بارسلونا از اواخر دهه ۱۸۰۰ مرکز هنر بوده است و در طول تاریخ بسیاری از هنرمندان مشهور، نویسندگان و نوازندگان برجسته در این شهر زندگی کرده‌اند که از آن جمله می‌توان به خوان میرو، ارنست همینگوی، پابلو پیکاسو، سالوادور دالی، پائو دونس، لوکیلو و آنتونی گائودی اشاره کرد.

بارسلونا در یک نگاه

کد خبر 761716

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.