آغاز عملیات سم‌پاشی درختان سطح شهر همدان

رئیس سازمان سیما و منظر و فضای سبز شهرداری همدان گفت: عملیات سمپاشی درختان شهر همدان با هدف حفاظت از درختان، دفع آفات نباتی و مبارزه با بیماری‌های گیاهی در معابر و بوستان‌های سطح شهر آغاز می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از همدان، حسین خانجانی امروز _یکشنبه، بیستم خرداد_ در جمع خبرنگاران با بیان اینکه به منظور کنترل آفات، مبارزه با بیماری‌های گیاهی و حفظ و سلامت درختان هر ساله طرح سمپاشی درختان شهر همدان انجام می‌شود، اظهار کرد: امسال نیز همانند سال‌های گذشته به منظور حفاظت از درختان و مبارزه با آفات نباتی با بهره‌گیری از تجارب کارشناسان عملیات سمپاشی درختان شهر از ۲۲ خرداد ماه آغاز می‌شود.

وی افزود: این سازمان با استفاده از دستگاه‌های پیشرفته سمپاشی توربولاینر و استفاده از روش‌های نوین دفع آفات از جمله تله‌های فرمونی و کارت زرد چسب‌دار جهت کنترل و ردیابی آفات در این راستا عملیات مدیریت آفات را انجام خواهد داد.

رئیس سازمان سیما و منظر و فضای سبز شهرداری همدان با اعلام اینکه سموم مورد استفاده مورد تأیید سازمان حفظ نباتات کشور بوده و حداقل آلودگی زیست محیطی با بیشترین تأثیر و پایداری را دارد، ادامه داد: عملیات سمپاشی در یک نوبت و از ساعت ۲۳ تا ۶ صبح از تاریخ بیست‌ودوم خرداد به مدت هفت روز انجام خواهد شد.

خانجانی با تاکید بر اینکه رشد و نمو گیاهان تحت تأثیر عوامل محدودکننده مانند آفات قرار می‌گیرد و این آفات سبب آسیب و خشکیدگی گیاهان می‌شود، اضافه کرد: در این طرح از سمومی استفاده می‌شود که ضمن از بین بردن انواع آفات، کمترین خسارات را به محیط زیست وارد کنند چرا که سلامت شهروندان در اولویت برنامه کاری این سازمان قرار دارد.

وی ضمن تقاضا از شهروندان که به هنگام انجام عملیات سمپاشی، پنجره‌های مشرف به معابر را بسته نگه دارند و برای چند ساعت از حضور در محل‌های سمپاشی شده خودداری کنند، خاطرنشان کرد: برنامه سمپاشی درختان طبق مسیرهای از قبل مشخص شده انجام خواهد گرفت و چنانچه شهروندان درخواستی مبنی بر سمپاشی درختان حاشیه معابر داشته باشند، می‌بایست مراتب را با سامانه ۱۳۷ به اطلاع همکاران در سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری برسانند.

خانجانی در پایان با قدردانی از همکاری شهروندان توصیه کرد: جهت جلوگیری از مسمومیت‌های احتمالی، مراقبت‌های لازم را اتخاذ کرده و از پارک کردن وسایل نقلیه به ویژه خودروهای حاوی مواد خوراکی در حاشیه خیابان‌ها هنگام عملیات سمپاشی خودداری کنند.

سمپاشی درختان علیه آفات نباتی صورت می‌گیرد و کنترل و دفع حشرات مزاحم از قبیل (مگس، پشه‌ها و …) که غالباً به دلیل گرم شدن هوا و آلودگی محیط زیست رشد جمعیتی فزاینده دارند در حوزه کاری این سازمان قرار ندارد.

کد خبر 761609

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.