پیشرفت در حوزه زیرساخت‌ها در گرو تدوین برنامه جامع حوزه عمرانی است

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری ایلام گفت: برای داشتن چشم‌انداز و پیشرفت در مهم‌ترین زیرساخت‌های شهری باید برنامه جامع حوزه عمرانی شهرداری‌ها تدوین شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از ایلام، سعید هژبری ظهر _امروز یکشنبه بیستم خرداد_ در نشست تعاملی با دادستان مرکز استان ایلام، بازرس کل استان، شهردار و اعضای شورای شهر جهت بررسی عملکرد شورای و شهرداری و تاکید بر انجام صحیح وظایف شهرداری، اظهار کرد: برنامه جامع حوزه عمرانی شهرداری‌های استان تدوین شود.

وی با تشکر از شهرداری‌های استان در عمل به ۲۸ وظیفه سنگین و خدمت‌رسانی به مردم، افزود: شهرداری به عنوان متولی شهر و نظارت کننده بر شهرسازی اگر به درستی عمل کند، نزد مردم سرمایه اجتماعی زیادی خواهند داشت.

معاون عمرانی استاندار ایلام نسبت به نبود سایت دفع نخاله جز تذکر داد و تأکید کرد: استان در حوزه پسماند عقب‌ماندگی دارد و در این زمینه معاونت عمرانی استانداری برای ایجاد کارخانه بازیافت و مرکز پسماند آماده مساعدت به شهرداری است.

هژبری تصریح کرد: برای داشتن چشم‌انداز و پیشرفت در حل مهم‌ترین زیرساخت‌های شهری، برنامه جامع حوزه عمرانی شهرداری‌ها باید تدوین شود تا مشخص باشد در حوزه‌های مختلف پسماند، فضای سبز، ترافیک، آرامستان، بلوارها، پارک‌ها و سد معابر سال آینده چه وضعیتی خواهد داشت.

وی اربعین را دریچه توسعه استان ایلام دانست و گفت: به خاطر اربعین قدرت چانه زنی مسئولین استانی در مرکز افزایش یافته و از محل اربعین کمک‌های خوبی به شهرداری‌های استان انجام شده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری افزود: با تلاش معاونت عمرانی استانداری و مساعدت وزارت کشور و سازمان شهرداری‌ها، برنامه تکمیل سامانه پایش تصویری شهرها و مسیرهای منتهی به اربعین در حال عملیاتی شدن است.

هژبری تاکید کرد: تجهیز ناوگان آتش‌نشانی استان، اختصاص ۵۰۰ باکس زباله و نوسازی اتوبوس‌ها به برکت اربعین در استان انجام شده است.

وی از پشتیبانی دستگاه‌های نظارتی، بازرسی و دادستانی در حمایت از شهرداری‌ها تقدیر کرد و گفت: نافی خدمات کارکنان خدوم شهرداری نیستیم، اما بعضی کاستی‌ها می‌تواند این خدمات را تحت‌الشعاع قرار دهد که شهرداری باید با ارائه برنامه جامع بتواند حداکثر رضایتمندی را ایجاد کند.

کد خبر 761518

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.