تنش‌ها میان دو کره شمالی و جنوبی شدت گرفت

ارسال صدها بادکنک حامل زباله از کره‌شمالی به‌سمت کره‌جنوبی با تشدید تنش‌ها میان دو کشور همراه بوده است.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، فعالان حقوق بشر کره‌جنوبی در هفته‌های اخیر، ده‌ها بادکنک حامل کی‌پاپ (سبک موسیقی کره‌ای)، اسکناس‌های دلاری و تبلیغات ضد کیم‌جونگ‌اون را به سمت کره‌شمالی ارسال کردند که این امر خشم مقامات شمال را برانگیخت. آن‌ها در واکنش به این اقدام، در اواخر می و اوایل ژوئن نزدیک به هزار بادکنک حامل ته‌سیگار و کاغذ توالت را به‌سوی کره‌جنوبی فرستادند.

ارسال زباله به کره‌جنوبی با بالون

ارتش سئول اعلام کرد که کره‌شمالی روز شنبه بیش از ۳۰۰ بادکنک پر از زباله را به درون مرزهای این کشور ارسال و دولت را به انجام اقدامات لازم مجبور کرده است. این کشور همچنین طی بیانیه‌ای اظهار کرد که مسئولیت تشدید تنش بین دو کره به‌طور کامل بر عهده کره شمالی خواهد بود.

تنش‌ها میان دو کره شمالی و جنوبی شدت گرفت

کره‌جنوبی خاطرنشان کرد که بدون شک تحمل اقدامات این کشور برای رژیم کره‌شمالی دشوار است، اما پیام‌های نور و امید را به ارتش و شهروندان این کشور منتقل خواهد کرد. پس از آن موج جدیدی از فعالیت‌های فعالان حقوق کره‌جنوبی از سر گرفته شد و دولت شهر سئول در همکاری با مقامات استان گیونگگی، یک هشدار متنی برای ساکنان ارسال کردند و در مورد بالن‌های جدید هشدار دادند.

مقامات کره‌جنوبی بر این باورند که کره‌شمالی با ارسال این بادکنک حامل زباله تنها سعی در تحریک طبقه پایین کشور در مناطق غیرنظامی دارد، به‌ویژه که تجزیه‌وتحلیل‌ها نشان می‌دهد هیچ ماده‌ای در این زباله‌ها وجود ندارد که برای ایمنی مردم مضر باشد و آخرین دسته از این زباله‌ها حاوی کاغذهای باطله و پلاستیک بود. با این حال به مردم هشدار داده شده است که از قرار گرفتن زیر بادکنک‌ها خودداری کنند و مشاهده آن‌ها را گزارش دهند.

کمپین‌های تبلیغاتی ضد کره‌شمالی در کره‌جنوبی

پس از آن کره‌جنوبی با وارد شدن ۳۳۰ بادکنک حامل زباله دیگر توسط کره‌شمالی به خاک خود اعلام کرد که پخش برنامه‌های تبلیغاتی خود با بلندگو را در شمال از سر خواهد گرفت و این بلندگوها، پخش برنامه‌هایی علیه کره‌شمالی را برعهده خواهند داشت.

تنش‌ها میان دو کره شمالی و جنوبی شدت گرفت

از سر گرفته شدن گسترده پخش این برنامه‌ها از هفته گذشته پیش‌بینی شد که کره‌جنوبی توافق کاهش تنش سال ۲۰۱۸ با کره‌شمالی را به حالت تعلیق درآورد. این اقدام به کره جنوبی این امکان را داد که کمپین‌های تبلیغاتی خود علیه کره شمالی و به احتمال زیاد تمرینات نظامی را با شلیک مستقیم در مناطق مرزی از سر بگیرد.

برنامه‌های پخش کره‌جنوبی از بلندگوهای متعددی پخش می‌شود که در قفسه‌های بزرگ چیده شده‌اند و شامل اخبار و اطلاعات جهانی درباره جامعه دموکراتیک و سرمایه‌داری با ترکیبی از موسیقی محبوب کی‌پاپ است. اعتقاد بر این است که این صدا به فاصله بیش از ۲۰ کیلومتر از مرز کره‌شمالی نفوذ می‌کند.

روابط بین دو کره امروزه در یکی از پایین‌ترین نقاط خود در سال‌های اخیر قرار دارد و در حالی که دیپلماسی از مدت‌ها پیش متوقف شده است، کیم‌جونگ‌اون آزمایش‌ها و توسعه تسلیحات خود را افزایش می‌دهد و کره جنوبی به متحد امنیتی اصلی خود واشنگتن نزدیک‌تر می‌شود.

تنش‌ها میان دو کره شمالی و جنوبی شدت گرفت

کد خبر 761474

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.