برقی‌سازی ناوگان حمل‌ونقل بر کاهش آلودگی هوا تاثیر مستقیم دارد

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی گفت: برقی‌سازی ناوگان حمل‌ونقل عمومی تاثیر مستقیم و نقش موثری در کاهش آلودگی هوا دارد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا در مرکزی، نادرقلی ابراهیمی صبح امروز _شنبه نوزدهم خرداد_ در نشست شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان مرکزی اظهار کرد: توسعه ناوگان حمل‌ونقل برقی یکی از اولویت‌های کاهش آلودگی هوای اراک است که باید با جدیت دنبال شود.

وی با بیان اینکه یکی از مشکلات اصلی استان مرکزی، بزرگراه راهجرد، اراک، شازند و بروجرد است، افزود: مشکل اصلی این است که از کریدور شمال به جنوب و از بندر انزلی تا خرمشهر تنها قسمت مغفول مانده، این بزرگراه است.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: برای این طرح از وزیر راه و شهرسازی پیگیری‌هایی برای اخذ مجوز ماده ۲۳ انجام شده است تا این محور تکمیل شود.

ابراهیمی با بیان اینکه اختصاص ۷۶ همت از طریق منابع عمومی به طور قطع پاسخگوی نیاز استان نیست، خاطرنشان کرد: ورود سرمایه و استفاده از سرمایه‌های خرد و کلان در اختیار مردم به ویژه تعاونی‌ها مورد تاکید است.

وی اضافه کرد: بسیاری از زنجیرهای مطرح استان مرکزی در توسعه شهری در نظر گرفته نشده است که زنجیره‌های تولید پروتئین حیوانی، میوه‌های هسته‌دار، گردشگری و پزشکی بخشی از آن‌ها به شمار می‌رود.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه برقی‌سازی ناوگان حمل‌ونقل عمومی تأثیری مستقیم و نقش مؤثری در کاهش آلودگی هوا دارد، تصریح کرد: آب به عنوان ابر چالش دنیای امروز جهان، ایران و استان مرکزی است و تولید گلخانه‌ای از مهم‌ترین زنجیره‌های تولید است که باید به آن توجه شود.

ابراهیمی با تاکید بر ضرورت توجه به فرش دستباف گفت: فرش دستباف از جمله زنجیره‌های دارای ارزش افزوده در استان مرکزی است که مورد غفلت واقع شده است و باید مورد توجه قرار گیرد.

وی با بیان اینکه توسعه دانش‌بنیان‌ها و شرکت‌های خلاق نیز در افزایش بهره‌وری مؤثر است، تصریح کرد: خانه‌های خلاق باید در استان افزایش پیدا کند، افزایش خانه‌های خلاق مسیر ارتقای بهره‌وری را به دنبال دارد و مدیران استان مرکزی باید در جذب اعتبارات ملی تلاش مضاعف داشته باشند.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: جذب اعتبارات ملی بسیاری از مشکلات طرح‌های عمرانی را رفع و زمینه را برای خدمت بیشتر به مردم فراهم می‌کند.

ابراهیمی با بیان اینکه باید تلاش شود تا برنامه‌های ارائه شده برای سال ۱۴۰۳ به ثمر برسد، گفت: آمایش مهم‌ترین سند هر استان است، این سند باید به تصویب شورای برنامه‌ریزی استان رسیده برسد و اجرای پروژه‌ها بر اساس آن بارگذاری شود.

وی اضافه کرد: در سایه سند آمایش بسیاری از کسری‌ها و عقب ماندگی‌های از دست رفته سال‌های گذشته باید در برنامه هفتم جبران شود.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تأمین مالی مهم‌ترین موضوع برای تحقق شعار سال است، تصریح کرد: برای تحقق این مهم نیاز به ورود سرمایه و سرمایه‌گذار به استان مرکزی برای جلوگیری از انحصار و استفاده از روش‌هایی برای توسعه تعاونی‌های عمران شهری است.

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی افزود: ورود سرمایه و سرمایه‌گذار به صورت عام ضروری است و این مهم باید به صورت جدی پیگیری شود.

کد خبر 761084

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.