افتتاح بزرگراه شهید آیت‌الله رئیسی و کلنگ‌زنی پروژه ملی زندیه

سخنگوی شهرداری شیراز از افتتاح بزرگراه شهید آیت‌الله رئیسی، تقاطع غیرهم‌سطح شهید امیر عبداللهیان و کلنگ‌زنی فاز نخست پروژه ملی احیای زندیه خبر داد و گفت: بیست‌وششمین مرحله از افتتاح و کلنگ‌زنی‌ های شهرداری این کلان‌شهر با اعتبار ۳۶۰۰ میلیارد تومان طی روزهای آتی صورت می‌گیرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از فارس و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری شیراز، رضا جاویدی، امروز_ شنبه نوزدهم خرداد_ ضمن تأکید بر لزوم پاسداشت مقام شهدا به‌ویژه رئیس‌جمهور شهید و هیئت همراه، اظهار کرد: در این راستا، شورای اسلامی شهر شیراز بزرگراه ۵۵ متری جنوب شهرک حافظ را به نام بزرگراه شهید آیت‌الله رئیسی و تقاطع غیرهم‌سطح آن را به نام «شهید امیر عبداللهیان» نام‌گذاری کرده است.

وی در خصوص مشخصات فنی بزرگراه شهید آیت‌الله رئیسی افزود: این بزرگراه به طول چهار کیلومتر و عرض ۵۵ متر با اعتبار ۲,۲۰۰ میلیارد تومان حدفاصل بزرگراه حسینی الهاشمی تا تقاطع آفرینش احداث شده است.

جاویدی ادامه داد: از جمله اهداف احداث این بزرگراه می‌توان به ایجاد محور کمکی بولوار دکتر حسابی به منظور روان‌سازی ترافیک در این محور، اتصال غیرهم‌سطح بزرگراه شهید آیت‌الله رئیسی به کمربندی و افزایش ایمنی تردد شهرک‌های مجاور کمربندی اشاره کرد.

سخنگوی شهرداری شیراز همچنین در خصوص افتتاح تقاطع غیر همسطح شهید امیر عبداللهیان، خاطرنشان کرد: این پروژه یک تقاطع غیرهمسطح شبدری واقع در تقاطع بزرگراه حسینی الهاشمی و آیت‌الله رئیسی است که با اعتبار ۴۰۰ میلیارد تومان احداث شده است و تقدیم مردم شهیدپرور شیراز می‌شود.

جاویدی با اشاره به کلنگ‌زنی فاز نخست پروژه ملی احیای زندیه، خاطرنشان کرد: این پروژه با اعتبار هزار میلیارد تومان در راستای احیای محور زندیه در بافت تاریخی فرهنگی شیراز انجام می‌شود.

کد خبر 760962

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • فروغی زمان IR ۰۸:۵۷ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۱
    0 0
    بادرودبه اکثریت مردم ایران نام خیابانهارانمی شناسیم.درگوگل نیزبه ثبت نرسیده است.ازنامهای قدیمی استفاده کنید.اگرخیابان جدیدست انگاه میتوانیدبنحوی باتوضیحات آدرس دهی کنید. عدم توجه به این موضوع؛باعث ناقص وبی اثرماندن زحمات شمادراطلاع رسانی میشود❗️