بازآفرینی محله عطار نیشابوری در انتظار ابلاغ شورای عالی مسکن و شهرسازی

مدیر منطقه ۱۰ شهرداری اصفهان گفت: بازآفرینی محله عطار نیشابوری که بافت آن فرسوده است، در دستور کار قرار دارد و برای اجرای آن منتظر ابلاغ شورای عالی مسکن و شهرسازی هستیم.

محمد صیرفی‌نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اشاره به ویژگی‌های منحصربه‌فرد منطقه ۱۰ شهرداری اصفهان اظهار کرد: این منطقه با مساحت ۲۱۶۴ هکتار و ۲۱۰ هزار نفر جمعیت، وسیع‌ترین و پرجمعیت‌ترین مناطق شهر در شمال شرق کلان‌شهر اصفهان است که ۵۲۰ هکتار از مساحت آن در حریم و ۱۶۳۰ هکتار از آن داخل محدوده قانونی قرار دارد.

وی افزود: این منطقه از بزرگ‌ترین مناطق به لحاظ گستردگی معابر است، این منطقه دارای ۹۰ کیلومتر طول معابر اصلی و ۳۶۰ کیلومتر طول معابر فرعی آن است که نشان از گستردگی کار دارد.

مدیر منطقه ۱۰ شهرداری اصفهان با اشاره به اینکه مساحت بافت فرسوده این منطقه گفت: وسعت این بافت در منطقه ۱۰ شهرداری ۲۲۲ هکتار است و ۱۴ درصد از محدوده قانونی منطقه در بافت فرسوده قرار دارد.

صیرفی‌نژاد درباره احیای بافت فرسوده یادآور شد: در این راستا اواخر سال گذشته مصوبه کمیسیون ماده ۵ در راستای احیای بافت فرسوده در محلات ابلاغ شد؛ بر اساس آن از آغاز سال جاری به شهرداری‌ها این مجوز داده شده است که ساخت تا دو طبقه مازاد بر طرح تفصیلی را اجرا کنند.

وی ادامه داد: بازآفرینی محله عطار نیشابوری که بافت آن فرسوده است، در دستور کار قرار دارد و برای اجرای آن منتظر ابلاغ شورای عالی مسکن و شهرسازی هستیم؛ اجرای طرح بازآفرینی در این محله می‌تواند محرک توسعه در دل بافت ناکارآمد و فرسوده شهر باشد.

کد خبر 760910

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.