به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان شرقی، روحالله رشیدی ظهر امروز _چهارشنبه شانزدهم خرداد_ در حاشیه بازدید از آخرین وضعیت عملیات عمرانی خط دو مترو تبریز که با حضور جبارعلی ذاکری معاون عمرانی استاندار، اعضای شورای اسلامی شهر و یعقوب هوشیار شهردار تبریز انجام گرفت، اظهار کرد: از زمان آغاز ششمین دوره شورا پروژه مترو مورد توجه و اولویت کاری مدیریت شهری قرار گرفته است.
وی با بیان اینکه رفع نواقص خط یک مترو تبریز با هدف افزایش ضریب ایمنی حملونقل مسافر مورد تاکید شورا است، افزود: تکمیل و رفع نواقص خط یک در حال انجام است. همچنین تسریع در عملیات عمرانی خط دو مترو تبریز با تمرکز بر تکمیل فاز یک شامل هشت ایستگاه از دیگر اولویتهای کاری شورای ششم است.
رئیس کمیسیون عمران و حملونقل شورای اسلامی شهر تبریز با اشاره به اینکه حفاری فاز یک خط دو مترو پایان یافته است، خاطرنشان کرد: عملیات عمرانی تکمیل سازه هشت ایستگاه با هدف جذب مسافر در مسیر غرب به شرق تبریز و بهرهمندی شهروندان تداوم دارد.
رشیدی با بیان اینکه نقش دولت در تأمین مالی پروژه مترو تبریز حیاتی و تعیین کننده است، تصریح کرد: از زمان تشکیل سازمان حملونقل ریلی شهرداری، مدیریت مترو زیر نظر مستقیم نهاد شورا قرار گرفته و در همین راستا منابع مالی مورد نیاز اعم از نقدی و غیرنقدی به این پروژه عظیم شهری تزریق شده است.
وی با اشاره به اینکه نظارت مستمر برای جلوگیری از اتلاف انرژی در کنار تأمین منابع مالی موجب تسریع در روند اجرای این پروژه میشود، تاکید کرد: در شرایط کنونی پروژه مترو از نظر نظارتی در سطح خوبی قرار دارد به عبارتی امکان نظارت شورا در پروژه مترو افزایش یافته و شهرداری تبریز نیز درباره این پروژه پاسخگو است.
عضو شورای اسلامی شهر تبریز تاکید کرد: روند کلی اقدامات و عملیات عمرانی مترو تبریز در مقایسه با ادوار دیگر، مثبت بوده و کارنامه شورای ششم در حوزه حملونقل ریلی قابل دفاع است.
به گزارش ایمنا، خط دو متروی تبریز به طول حدود ۲۲٫۴ کیلومتر شامل ۲۰ ایستگاه از محدوده زمینهای قراملک (کارخانه کود آلی) شروع شده، از طریق خیابان وحدت و میدان قراملک (نخستین ایستگاه) و پس از عبور از زیر خیابان آخونی، خیابان قدس، سه راه امین، میدان دانشسرا، وارد خیابان عباسی شده و تا میدان شهید فهمیده امتداد یافته و در ادامه مسیر به سمت سه راهی ولیعصر، میدان استاد معین و در نهایت در میدان بسیج خاتمه پیدا میکند. در طرح توسعه این خط، گذر از منطقه خاوران و اتصال به ایستگاه راهآهن خاوران در مسیر راهآهن تبریز_میانه در نظر گرفته شده است.
نظر شما