پیش‌بینی بارندگی و رعدوبرق برای آسمان البرز

مدیرکل مدیریت بحران استانداری البرز از قرار گرفتن استان به‌ویژه ارتفاعات در وضعیت هشدار سطح زرد خبر داد و گفت: تا پایان هفته، بارش باران و رعدوبرق برای آسمان استان پیش‌بینی می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از البرز، مهدی مهرور درباره آخرین وضعیت هواشناسی برای استان البرز، اظهار کرد: طبق بررسی کارشناسان این حوزه و اعلام سازمان هواشناسی، هشدار زرد رنگ برای آسمان البرز فعال شده است.

وی افزود: تحلیل آخرین الگوهای پیش‌یابی حاکی از گذر امواج ناپایدار ضعیف سطوح میانی از چهارشنبه تا جمعه در منطقه البرز مرکزی و استان البرز است که به‌دلیل تشکیل ابرهای همرفتی و فعالیت محلی آن در بعضی ساعات وزش باد لحظه‌ای، گردوغبار، در ارتفاعات استان رگبار، رعدوبرق و احتمال تگرگ پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری البرز خاطرنشان کرد: اثر مخاطره این سامانه لغزندگی جاده‌ها و سقوط سنگ در جاده‌های کوهستانی، احتمال آب‌گرفتگی معابر، بالا آمدن آب رودخانه‌ها و مسیل‌های فصلی، احتمال وارد آمدن خسارت به محصولات کشاورزی و احتمال خیزش گردوخاک محلی است.

مهرور گفت: رعایت احتیاط لازم در زمان رانندگی در جاده‌های درون شهری و برون‌شهری، اجتناب از اتراق در حریم رودخانه‌ها و مسیل‌ها، اجتناب از صعود به ارتفاعات، محکم کردن سازه‌های سبک، تابلوهای تبلیغاتی و پوشش گلخانه‌ها ضروری است.

کد خبر 760134

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.