امام خمینی(ره) الگوی انسان‌های شجاع و قیام کنندگان است

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: امام راحل(ره) الگوی عارفان و عابدان و برای انسان‌های شجاع و قیام کنندگان است.

به خبرگزاری ایمنا از گیلان، آیت‌الله محمد جواد فاضل لنکرانی امروز_ دوشنبه چهاردهم خرداد_ در مراسم بزرگداشت سی پنجمین سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) اظهار کرد: امسال ملت بزرگ ایران در ایام سالگرد رحلت جانگداز امام راحل (ره) و قیام ۱۵ خرداد مصیبت بزرگ دیگری هم دارند که شهادت رئیس‌جمهور خدوم، جهادی و مخلص و همراهانش است.

وی افزود: قیام پانزدهم خرداد ۱۳۴۲ آغاز همه تحولات انقلاب اسلامی و یک عنایتی از خدای تبارک و تعالی به کشور و مردم ایران بود که مبدا تحولات از آن روز ایران اسلامی تا آینده خواهد بود.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران ریشه در قرآن، سنت پیامبر (ص)، مهدویت، عصمت و طهارت و قیام عاشورا دارد، خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی ایران ربطی به تفکرات تفکرات سرمایه‌داری غربی و شرقی ندارد بلکه هنر بزرگ امام خمینی (ره) این بود که با نگاه به قرآن و دستورات ائمه معصومین و رسول خدا (ص) انقلاب اسلامی ایران را گسترش دهد.

آیت‌الله لنکرانی با اشاره به فرمایشات رهبر انقلاب مبنی بر اینکه انقلاب اسلامی ایران پیر شدنی و تمام شدنی نیست، تصریح کرد: اسلام پایانی ندارد اراده خداوند این است که اسلام در دنیا توسعه و گسترش پیدا کند و انسان‌ها را زیر چتر خود قرار دهد تا به حکومت جهانی حضرت مهدی (عج) متصل شود.

وی با بیان اینکه با توصیه و تاکید امام راحل باید قدردان نعمت انقلاب باشیم گفت: همه فرمایشات امام خمینی (ره)، درس اخلافی برای جامعه و سیاست راهبردی برای مسئولان است، بنابراین در این ایام باید وصیت نامه، افکار و اندیشه‌های امام (ره) توسط مدرسین و اساتید حوزه‌های علمیه و دانشگاه‌ها برای مردم تبیین شود.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه امام خمینی (ره) به دنبال قدرت نبود آنگونه که قدرتی را کنار بزند و خود، روحانیون و دیگران را بر مسند قدرت بنشاند، بلکه فقط به اسلام و گسترش آن تکیه داشت، افزود: امام خمینی (ره) می‌فرمود؛ اگر دولت‌ها به اسلام توجه و روح اسلام را در مردم بیدار کنند به صلاح خود، مردم و کشور است، بنابراین امام خمینی (ره) برای اسلام قیام کرد و قیامش «لّله» بود.

آیت‌الله لنکرانی با بیان اینکه توجه امام خمینی (ره) بر مردم بود، اضافه کرد: امام خمینی نسبت ملت‌ها و بیداری آنها شناخت و امید داشت و اکنون شاهد اتفاقاتی هستیم که دانشجویان در دانشگاه‌های آمریکا و سایر کشورهای اروپایی از آرمان‌های فلسطین حمایت می‌کنند و سال‌ها پیش امام راحل آن را پیش بینی کرده بود.

وی با بیان رفع مشکلات و محبت به مردم از تأکیدات امام خمینی (ره) بود، خاطرنشان کرد: مسؤولان هرچه با رفتار خود محبت و برادری بین مردم را زیاد کنند ایمانشان به خدا بیشتر می‌شود بنابراین باید گفت امام خمینی (ره) آمدند تا محبت، رابطه عاطفی و همبستگی در بین مردم تحقق پیدا کند، بنابراین، تخریب و تهمت برای رسیدن به تصدی یک مسؤولیت با مبانی دینی سازگاری ندارد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه افرادی باید برای عرصه مسؤولیت وارد میدان شوند که دغدغه خدمت داشته باشند نه اینکه دنبال قدرت باشند، تاکید کرد: خدمتگزار مردم در میان مردم باید باشد نه اینکه صرفاً پشت میز بنشیند و مردم نتواند هیچ گاه او را ببینند و مشکلات‌شان را برطرف کنند، شهید رئیسی و همراهان او از خدمتگزارانی بودند که شب و روز نمی‌شناختند و دغدغه آنها خدمت به مردم بود.

آیت‌الله لنکرانی خاطرنشان کرد: امام راحل (ره) الگوی عارفان و عابدان است شخصیتی که نظیر نداشت و الگویی برای انسان‌های شجاع و قیام کنندگان است؛ گرچه امروز ایشان در میان ما نیست اما شخصیتی جانشین امام (ره) شده که ریشه‌های انقلاب را مستحکم کرده است و خدا را شاکریم که چنین رهبری در رأس نظام اسلامی‌مان قرار گرفته است.

کد خبر 759913

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.