رونمایی دبی از ۱۷ پروژه‌ جدید تقویتی برای حمل‌ونقل

دبی از ۱۷ پروژه برای تقویت بخش حمل‌ونقل و اقتصاد خود با هدف ارتقای رقابت جهانی دبی به‌عنوان یک مرکز مالی، تجاری و اقتصادی پیشرو و پشتیبانی از دستور کار اقتصادی دبی (D33) برای قرارگیری این شهر در میان یکی از سه شهر برتر اقتصادی در جهان رونمایی کرد.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، سازمان راهداری و حمل‌ونقل دبی (RTA) از جزئیات استراتژی حمل‌ونقل زمینی تجاری و لجستیکی دبی ۲۰۳۰ رونمایی کرد که همراه با نقشه‌راه و پروژه‌های مرتبط، توسط شورای اجرایی سازمان دبی تصویب شده است. هدف این استراتژی دوبرابر کردن سهم مستقیم بخش حمل‌ونقل زمینی و لجستیک در اقتصاد امارات به ۱۶.۸ میلیارد درهم، افزایش نرخ پذیرش فناوری در زیرساخت‌ها تا ۷۵ درصد، کاهش انتشار کربن تا ۳۰ درصد و بهبود بهره‌وری عملیاتی تا ۱۰ درصد است.

این استراتژی بر تنظیم و اداره بخش حمل‌ونقل تجاری در امارت متمرکز و هدف آن شناسایی فرصت‌های توسعه‌ای و نوآورانه در بخش حمل‌ونقل تجاری و لجستیک زمینی، همچنین اطمینان از این است که اهداف، قوانین و سیاست‌های این بخش از طریق پروژه‌ها و برنامه‌های مختلف قابل اجرا گنجانده شده باشد.

رونمایی دبی از ۱۷ پروژه برای تقویت بخش حمل‌ونقل و اقتصاد

علاوه بر این، استراتژی حاضر که با همکاری شرکای استراتژیک، مشاغل خصوصی، توزیع‌کنندگان و خرده‌فروشان در حمل‌ونقل تجاری ایجاد شده، به‌دنبال شناسایی چشم‌اندازهای سرمایه‌گذاری و مشارکت با بخش خصوصی است. این استراتژی استفاده از بهترین شیوه‌های بین‌المللی و افزایش رقابت‌پذیری بخش حمل‌ونقل تجاری را در مقایسه با کشورهای توسعه‌یافته برای دستیابی به سه هدف اصلی در نظر می‌گیرد:

● کارایی هزینه با اندازه‌گیری هزینه کل در هر کیلومتر

● استفاده از فناوری مدرن در زیرساخت‌ها و میانگین سنی ناوگان

● دستیابی به ایمنی و امنیت با کاهش تلفات تصادفات سالانه این بخش

استراتژی جدید با حذف موانع انجام تجارت، ساده‌سازی مقررات و الزامات، ارتقای ناوگان به خودروهای بدون آلایندگی، بهبود رفتار رانندگان و عملکرد خودرو با افزایش کارایی و ایمنی عملیاتی، حمایت از کسب‌وکارهای کوچک و متوسط در بازار کسب‌وکار، ارائه فناوری‌های مقرون‌به‌صرفه و افزایش آمادگی بخش برای تسریع پذیرش فناوری‌های جدید برای شیوه‌های حمل‌ونقل آینده، به دستیابی به اهداف استراتژیک سازمان حمل‌ونقل دبی کمک می‌کند.

رونمایی دبی از ۱۷ پروژه برای تقویت بخش حمل‌ونقل و اقتصاد

استراتژی حمل‌ونقل زمینی تجاری و لجستیکی دبی ۱۷ پروژه را شناسایی کرده است که به حمایت از رشد این بخش و شرکت‌ها و افزایش رقابت‌پذیری آن از طریق بازارها و پلت‌فرم‌های دیجیتال کمک می‌کند.

این استراتژی بر استفاده از داده‌ها و فناوری برای حمایت از توسعه شرکت‌هایی با پتانسیل بالا، همکاری با بخش حمل‌ونقل تجاری برای راه‌اندازی وسایل نقلیه مدرن با عملکرد بهتر و تشویق به اتخاذ روش‌های نوآورانه و فناوری‌های آینده تمرکز دارد.

.

کد خبر 759837

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.