رای اولی‌ها در بلژیک آموزش انتخابات می‌بینند

شهر گنت، رای‌دهندگان نوجوان را با اتاق‌های رای‌گیری سیار آموزش می‌دهد؛ رای دادن در بلژیک فقط یک حق مدنی نیست، بلکه یک وظیفه اجباری است.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، شهرداری گنت بلژیک تصمیم گرفته است تا به نوجوانان محلی در مورد وظایف انتخاباتی آینده آنها در انتخابات نهم ژوئن اروپا کمک و در این رابطه آموزش دهد. برای این منظور، مقامات محلی از غرفه‌های رأی‌گیری سیار استفاده خواهند کرد که وارد مدارس مختلف می‌شود تا دانش آموزان بتوانند تجربه خوبی از آنچه در اولین مشارکت مدنی دموکراتیک خود انتظار دارند، به دست آورند.

بلژیک سال گذشته سن رأی دادن برای انتخابات اروپا را به ۱۶ سال کاهش داد تا حس بهتری از هویت و شهروندی اروپایی را بین نسل جوان القا کند. رأی دادن در بلژیک اجباری است و یک وظیفه دموکراتیک تلقی می‌شود و نه فقط یک حق مدنی. این بدان معناست که گروهی از جوانان برای اولین بار در زندگی خود در تاریخ نهم ژوئن رأی خواهند داد.

رای اولی‌ها در بلژیک آموزش انتخابات می‌بینند

گنت پایتخت جوانان اروپا در سال ۲۰۲۴ است

ابتکار گنت برای آموزش نکات فنی فرآیند رأی‌گیری به نوجوانان در مدارس، بسیار تعاملی و عملی است. ایده صندوق رأی بخشی از ابتکارات مرتبط با برنامه پایتخت جوانان اروپا در سال ۲۰۲۴ است. حفصه البازیوی، رئیس بخش جوانان شهر در این رابطه گفت: «ما به عنوان پایتخت جوانان اروپا، آن‌ها را در تحقق شهر آینده مشارکت می‌دهیم و در سطح اروپایی جوانان ما می‌توانند در صندوق رأی‌گیری در مورد آینده اروپا تصمیم‌گیری کنند. سالی عالی برای جوانان ما پیش رو است زیرا طی آن فرصت‌هایی برای شنیدن صدای خود در تمام سطوح سیاست‌گذاری خواهد داشت.»

هنگامی که صندوق رأی به مدارس وارد می‌شود، جوانان این فرصت را خواهند داشت که تمام شبهات خود را در این رابطه رفع کنند و پاسخ سوالات مورد نظر خود را دریافت کنند. همچنین بروشورها و یک کد QR با پیوند به یک وب‌سایت آموزنده برای رأی دهندگان در این شهر تدارک دیده شده است.

بلژیک تنها کشوری نیست که سن رأی دادن برای انتخابات اروپا را کاهش داده است. آلمان، مالت، اتریش و یونان نیز همین اقدام را انجام دادند.

کد خبر 759756

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.