راهکارهای حفاظت از کارگران در برابر گرمای شدید

گرمای شدید یکی از معضلات مهم بسیاری از کشورهای جهان در چند سال اخیر بوده است. کارگرانی که در محیط بیرون کار می‌کنند بیشتر از سایر افراد در معرض آسیب‌های جدی هستند اما تا کنون راهکاری زیادی برای حفاظت از این گروه انجام نشده است.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، گزارش جدید سازمان ملل نشان می‌دهد که بیشتر از دوسوم کارگران، در مناطق مختلف، هنگام کار در معرض گرمای شدید قرار می‌گیرند. با این وجود کشورهای کمی به دنبال راهکاری برای محافظت از آن‌ها بوده‌اند.
سازمان بین‌المللی نیز گزارش داده است که سالانه حدود ۱۹ هزار نفر آسیب‌های ناشی از گرمای شدید در محیط کار جان خود را از دست داده‌اند و طبق آمار تخمینی حدود ۲۶ میلیون نفر به دلیل گرمای شدید حین کار به بیماری‌های کلیوی مبتلا شده‌اند.

راهکارهای حفاظت از کارگران در برابر گرمای شدید

گرمای شدید چه خطراتی برای سلامتی افراد دارد؟
به‌طور کلی گرمازدگی اثراتی مثل سرگیجه، سردرد، لرزش و تشنگی شدید دارد. در صورتی که فرد تا سی دقیقه بعد از گرمازدگی در محیط خنکی برود، با آسیب جدی مواجه نمی‌شود.
گرمازدگی زمانی خطرناک است که دمای بدن به بیشتر از ۴۰ درجه برسد. در این صورت، گرمازدگی به مشکل اورژانسی تبدیل می‌شود و منجر به آسیب و مرگ می‌شود. علائم گرمازدگی شدید شامل نفس زدن شدید، احساس گیجی، سرگیجه و تشنج است.
بیماری‌های جانبی مثل مشکلات تنفسی، بیماری قلبی-عروقی و دیابت می‌تواند باعث افزایش خطر گرمازدگی شود.
طبق تحقیقات، با افزایش دما بیشتر از ۳۸ درجه در محیط کار، خطر ابتلاء به آسیب بین ۱۰ تا ۱۵ درصد افزایش می‌یابد.

کدام گروه از کارگران بیشتر در معرض خطر هستند؟
کشاورزان، کارگران ساختمانی و سایر افرادی که در محیط بیرون کار می‌کنند و دسترسی دائم به استراحت و آب ندارند، بیشتر در معرض خطر هستند.
کارگرانی که در محیط داخلی کار می‌کنند نیز در صورت دسترسی نداشتن به تجهیزات سرمایشی مناسب با مشکل گرمازدگی مواجه می‌شوند.
در بین تمام گروه‌ها، زنان باردار، افراد مسن و کارگران مهاجر بیشتر در معرض ابتلاء به بیماری هستند.

راهکارهای حفاظت از کارگران در برابر گرمای شدید

راهکارهای حفاظت از کارگران

با توجه به افزایش دما و آسیب‌دیدگی کارگران، راهکارهای مختلفی در بسیاری از کشورها اجرا شده‌است

  • در اسپانیا، محدودیت‌های برای کار کردن در فضای آزاد با توجه به دمای هوا اعلام کرده‌اند و در بسیاری از کشورهای خاورمیانه، ممنوعیت کار در هنگام ظهر اعمال شده‌است.
  • بسیاری از ایالت‌های هند برنامه برای کاهش ساعت کاری در روزهای تابستان تصویب کرده‌اند.
  • امارات متحده از جمله کشورهای خاورمیانه است که در طول تابستان افزایش دمای زیادی دارد. در این کشور کارفرمایان برای مقابله با گرمای شدید و محافظت از کارگران در طول ساعت کاری باید آب آشامیدنی سرد، جعبه کمک‌های اولیه، وسایل گرمایشی و استراحتگاه‌هایی در سایه فراهم کنند.

راهکارهای حفاظت از کارگران در برابر گرمای شدید

کد خبر 759514

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.