هشدار سطح زرد هواشناسی در خراسان جنوبی؛ افزایش گردوخاک و کاهش دید افقی

هواشناسی خراسان جنوبی به واسطه تقویت گرادیان فشار در منطقه شرق کشور هشدار سطح زرد صادر کرد و به این واسطه هوای استان گرد و خاکی و همراه با کاهش دید افقی است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان‌جنوبی، اداره کل هواشناسی خراسان جنوبی به واسطه نفوذ سامانه تقویت گرادیان فشار در منطقه شرق کشور که از امروز تا چهارشنبه استان را تحت تأثیر قرار می‌دهد هشدار سطح زرد صادر کرد.

براساس نفوذ این سامانه مخاطره‌ای که خراسان جنوبی را تهدید می‌کند وزش شدید باد و گردوخاک که در برخی از نقاط همراه با کاهش کیفیت هوا و کاهش دید افقی است، همچنین این سامانه همه نقاط خراسان جنوبی را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

با تقویت گرادیان فشا در منطقه شرق کشور شاهد گردوخاک در مناطق مستعد، کاهش دید افقی و کاهش کیفیت هوا، احتمال اختلال در ترددهای جاده‌ای، احتمال خسارت به تجهیزات شهری و برون شهری از جمله سقوط بنرها، تابلوهای تبلیغاتی، داربست‌ها و سازه‌های موقت، احتمال سقوط اشیا از ارتفاعات و احتمال شکستن نهال‌های جوان و درختان کهن‌سال و آسیب‌پذیر می‌رود.

براین اساس به احتیاط در ترددهای جاده‌ای، اطمینان از استحکام سازه‌های موقت و پوشش گلخانه‌ای، احتیاط در فعالیت‌های عمرانی، پارک نکردن خودروها در حاشیه ساختمان‌های نیمه‌تمام، درختان کهن‌سال، پرهیز از سم‌پاشی و استفاده از قیم برای نهال جوان و آسیب‌پذیر توصیه شده است.

کد خبر 759503

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.