از احتمال حضور حسن یزدانی در المپیک تا قهرمانی حسین رسولی و نمایندگان بوکس و قایقرانی

بازی‌های المپیک تابستانی ۲۰۲۴ پاریس، سی‌وسومین المپیک است که به میزبانی پاریس از پنجم تا بیست‌ویکم مرداد سال جاری برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، بازی‌های المپیک تابستانی ۲۰۲۴ پاریس، سی‌وسومین المپیک است که به میزبانی پاریس از پنجم تا بیست‌ویکم مرداد سال جاری برگزار می‌شود. بازی‌های ۲۰۲۴ سومین مرتبه‌ای است که پاریس المپیک را میزبانی می‌کند. دو میزبانی قبلی پاریس در سال‌های ۱۹۰۰ و ۱۹۲۴ بوده است افتتاحیه این مسابقات قرار است در کنار رود سن، واقع در پاریس برگزار شود و ورزشگاه استاد دو فرانس میزبان اختتامیه و مسابقات دو میدانی این رقابت‌هاست. مهم‌ترین اخبار مربوط المپیک پاریس را به‌صورت روزانه می‌توانید بخوانید.

از احتمال حضور حسن یزدانی در المپیک تا قهرمانی حسین رسولی و نمایندگان بوکس و قایقرانی

قهرمانی حسین رسولی در مسابقات دوومیدانی نیجریه

حسین رسولی پرتابگر ایران در رقابت‌های دوومیدانی تور قاره‌ای به میزبانی کشور نیجریه، موفق شد با ثبت حدنصاب ۵۷.۳۵ متر و با کسب عنوان قهرمانی به کار خود پایان دهد. این مسابقات یکی از رویدادهای دارای امتیاز برای دست یافتن به ورودی بازی‌های المپیک پاریس است. پیش از این مهدی صابری هم در پرتاب وزنه قهرمان شده بود.

از احتمال حضور حسن یزدانی در المپیک تا قهرمانی حسین رسولی و نمایندگان بوکس و قایقرانی

حسن یزدانی در یک قدمی المپیک / ‏‬حضور قطعی امیرعلی آذرپیرا در پاریس

حسن یزدانی دارنده ۹ مدال جهان و المپیک پس از هشت ماه دوری از میادین کشتی به دلیل جراحی کتف، قرار است تا چند روز دیگر در تورنمنت رنکینگ مجارستان روی تشک برود تا در صورت آمادگی جهت حضور در المپیک، برای سومین مرتبه عازم بازی‌های المپیک شود.

یزدانی در تمرین تیم ملی کشتی آزاد حاضر شد و با سجاد غلامی تمرین بسیار خوبی را پشت سر گذاشت تا جایی که کادر فنی تیم ملی و مسئولان فدراسیون کشتی از وضعیت بدنی وی ابراز رضایت داشتند. به نظر می‌رسد یزدانی با کسب نتیجه‌ای خوب در مجارستان بخت اصلی حضور در المپیک پاریس به عنوان نماینده وزن ۸۶ کیلوگرم ایران است. امیرعلی آذرپیرا در ۹۷ کیلوگرم نماینده کشتی ایران در المپیک پاریس خواهد بود.

مهدی پرویزی تنها امید بوکس در المپیک

رقابت‌های بوکس انتخابی المپیک ۲۰۲۴ پاریس به میزبانی تایلند در حال برگزاری است، امروز، یکشنبه، سیزدهم خرداد مهدی پرویزی بوکسور وزن ۵۱ کیلوگرم ایران که پس از استراحت در دور نخست، حریفانی از آلمان و سریلانکا را شکست داد است، برای کسب سهمیه به مصاف داوید پنیا از ساحل عاج می‌رود. او در صورت برد در این مسابقه، تنها سهمیه المپیک بوکس ایران را به دست می‌آورد.

دانیال شه‌بخش در ۵۷ کیلوگرم، علی حبیبی‌نژاد در ۶۳.۵ کیلوگرم، کسری طهماسبی در ۷۱ کیلوگرم، میثم قشلاقی در ۸۰ کیلوگرم، علی فتحی در ۹۲ کیلوگرم و روزبه صفری بوکسور وزن ۹۲+ کیلوگرم بوکسورهای ایران در این مسابقات بودند که با باخت برابر حریفان خود، از کسب سهمیه المپیک بازماندند.

از احتمال حضور حسن یزدانی در المپیک تا قهرمانی حسین رسولی و نمایندگان بوکس و قایقرانی

نوشاد عالمیان در انتظار رنکینگ ۲۹ خرداد برای حضور در المپیک

آخرین رنکینگ المپیکی تنیس روی میز بیست‌ونهم خرداد اعلام خواهد شد و نوشاد عالمیان منتظر است به‌طور رسمی سهمیه المپیک پاریس را به دست آورد. نوشاد با حضور در المپیک پاریس، سومین المپیک خود را تجربه می‌کند. عالمیان در المپیک ۲۰۱۲ لندن و ۲۰۱۶ ریو نیز حضور داشت. همچنین برای دومین مرتبه نوشاد و نیما عالمیان دوباره با هم در المپیک حضور خواهند داشت.

نوشاد چهاردهم خرداد مسابقات کرواسی و بیست‌ودوم خرداد مسابقات اسلوونی را در پیش دارد. بیست‌ودوم خرداد به صورت رسمی اعلام می‌شود که نفرات از طریق بهترین رنکینگ قاره خود سهمیه گرفته‌اند و با کنارگذاشتن این نفرات نوشاد در حال حاضر نفر چهارم رنکینگ المپیک می‌شود. با توجه به اینکه حدود ۱۲ نفر در رنکینگ سهمیه می‌گیرند، نوشاد هم جزو این نفرات است. این رنکینگ بعد از برگزاری مسابقات به‌روز خواهد شد.

از احتمال حضور حسن یزدانی در المپیک تا قهرمانی حسین رسولی و نمایندگان بوکس و قایقرانی

تاریخ‌سازی قایقرانی ایران با صعود به فینال

قایقرانی ایران برای ششمین دوره قرار است در بازی‌های المپیک پاریس شرکت کند و در صورت رسیدن به فینال A تاریخ‌سازی خواهد کرد. قایقرانی ایران با پنج ورزشکار در المپیک ۲۰۲۴ شرکت می‌کند که از نظر تعداد نماینده در بازی‌های المپیک بی‌سابقه است. قایقرانی ایران قدمت زیادی در المپیک ندارد و از المپیک ۲۰۰۰ سیدنی توانست نماینده داشته باشد و نادر عیوضی نخستین المپین قایقرانی ایران بود. قایقرانی ایران برای اولین بار در قایق دونفره توانسته است سهمیه بگیرد، همچنین با سه ورزشکار زن، بیشترین حضور زنان را در تاریخ بازی‌های المپیک دارد.

در بین نفرات اعزامی ایران به المپیک پاریس، علی آقامیرزایی با حضور در دو المپیک ۲۰۲۰ توکیو و ۲۰۲۴ پاریس و مهسا جاور با حضور در دو المپیک ۲۰۱۶ ریو و ۲۰۲۴ پاریس باتجربه‌ترین‌ها به‌شمار می‌روند.

قایقرانی ایران در رشته رویینگ تاکنون به فینال A نرسیده و در کانو و کایاک نیز تاکنون به فینال نرفته است، اگر در این پاریس بتواند به فینال A برسد، دست به تاریخ‌سازی زده است.

از احتمال حضور حسن یزدانی در المپیک تا قهرمانی حسین رسولی و نمایندگان بوکس و قایقرانی

پرچم‌داران ایران در المپیک ۲۰۲۴ پاریس معرفی شدند

در جلسه هیئت اجرایی کمیته ملی المپیک با حضور اعضا برگزار شد، پرچم‌داران کاروان ایران در بازی‌های المپیک مشخص شدند. با تصمیم اعضا، ندا شهسواری از رشته تنیس روی میز و مهدی الفتی از رشته ژیمناستیک پرچم‌داران ایران در المپیک پاریس هستند، همچنین قرار است فاطمه مجلل از رشته قایقرانی در اختتامیه پرچمدار کاروان ایران باشد. شعار کاروان المپیکی ایران "صلح برای کودکان" انتخاب شد و نام کاروان کشورمان «خادم الرضا» است.

هنر رزمی موی‌تای به عنوان ورزش المپیکی به رسمیت شناخته شد

هنر رزمی موی‌تای توسط کمیته بین‌المللی المپیک (IOC) به عنوان ورزش المپیکی به رسمیت شناخته‌شد. این ورزش اکنون می‌تواند از بودجه کمیته بین‌المللی المپیک (IOC) بهره ببرد و در تعدادی از برنامه‌ها از جمله توسعه ورزشکاران و مبارزه با دوپینگ شرکت کند. موی‌تای در پایان دوره سه ساله رسمیت موقت خود، می‌تواند برای عضویت در برنامه ورزشی بازی‌های المپیک درخواست دهد.

کیت مک‌کانل، مدیر ورزشی کمیته بین‌المللی المپیک (IOC) گفت: در پی تصمیم هیئت اجرایی کمیته بین‌المللی المپیک، موی‌تای که یک سازمان با ۱۳۵ فدراسیون ملی است، نزدیک به ۶۰ فدراسیون توسط کمیته ملی المپیک آن را به رسمیت شناخته است و نزدیک به ۴۰۰ هزار ورزشکار ثبت‌نام کرده دارد، مورد تأیید قرار گرفت.

موی‌تای سالانه ۲۵ هزار دلار به عنوان بودجه مستقیم از کمیته بین‌المللی المپیک (IOC) دریافت خواهدکرد. در حالی که تبدیل شدن به بخشی از بازی‌های المپیک یک روند هفت‌ساله طولانی دارد، کمیته بین‌المللی المپیک (IOC) قوانین را تغییر داده است تا به کشورهای میزبان اجازه دهد ورزش‌های مورد علاقه خود را برای حضور یک‌باره در بازی‌ها معرفی کنند.

پیش‌تر و طی یک کنفرانس مطبوعاتی در هتل آرنوما گرند شهر بانکوک در تایلند ساکچای تاپسوان، رئیس فدراسیون بین‌المللی انجمن‌های موی‌تای (IFMA)، اعلام کرد که این هنر رزمی به عنوان یک ورزش نمایشی در المپیک ۲۰۲۴ شرکت خواهد کرد.

از احتمال حضور حسن یزدانی در المپیک تا قهرمانی حسین رسولی و نمایندگان بوکس و قایقرانی

نخستین مظنون حمله به المپیک ۲۰۲۴ دستگیر شد

یک فرد چچنی مظنون به تدارک حمله به ورزشگاه ژوفروی-گیچارد در سنت اتین بوده است، جایی که رویدادهای فوتبال به عنوان بخشی از بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس برگزار خواهد شد. وی قصد حمله به استادیوم فوتبال را در جریان رقابت‌های المپیک داشته است.

دفتر دادستانی ملی ضد تروریسم فرانسه در خصوص این اتفاق گفت: وی بیست‌وششم می به اتهام توطئه تروریستی به منظور تهیه جرایم آسیب رساندن به افراد متهم و در بازداشت موقت قرار گرفت.

جرالد دارونین، وزیر کشور طی یک جلسه مطبوعاتی در تورکوئینگ (شمال) اظهار کرد: با مشاهده اینکه استادیوم بیش از حد امن است، او می‌خواست به تماشاگران بیرون، نزدیک جایگاه‌های غذاخوری، نزدیک کافه‌ها حمله کند.

کد خبر 759425

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.