ایران در توسعه صنایع فولاد به موفقیت‌های خوبی دست یافته است

معاون امور معدنی وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: ایران در صنایع فولاد به موفقیت‌های خوبی دست یافته است و حرف‌های جدی برای گفتن در دنیا دارد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌غربی و به نقل از روابط عمومی صمت استان، رضا محتشمی‌پور امروز _شنبه دوازدهم خرداد_ در آئین شهید احیاگر که به مناسبت بزرگداشت یاد آیت‌الله رئیسی در مجموعه تولیدی نورد لوله خاورمیانه و بازدید از واحد احیا شده تولید لوله پروفیل در ارومیه برگزار شد، با اشاره به فعالیت این واحد تولید لوله پروفیل اظهار کرد: این واحد علاوه بر ظرفیت تولیدی که ایجاد کرده، دارای ظرفیت فنی و مهندسی مطلوبی است که افتخارآفرین است.

وی افزود: این واحد تولیدی یکی از ظرفیت‌های بزرگ در کشور است و علاوه بر ظرفیت فنی قوی، توانسته در بخش ماشین‌سازی و صدور خدمات فنی و مهندسی نیز عملکرد مطلوبی داشته باشد.

معاون امور معدنی وزیر صمت گفت: این مجموعه یکی از گلوگاه‌های مهم در بخش صنعت کشور به شمار می‌رود که در زمینه تولید لوله‌های انتقال آب فعالیت خوبی دارد و با افتخاراتی که در تولید ورق‌های فولادی در کشور به دست آوردیم از کمبود ورق‌های فولادی خارج خواهد شد.

محتشمی‌پور ادامه داد: علاوه بر ایجاد توان تولید ورق‌های فولادی در کشور، داشتن توان فنی و مهندسی در واحدهای تولیدی از نقاط قوت کشور برای رقابت با کشورهای خارجی است.

وی تصریح کرد: هر چند فعالیت تولیدی این مجموعه در شرایط کمبود ورق‌های تولیدی در کشور انجام می‌شود و تأمین ورق یکی از کارهایی است که نیاز به تلاش مضاعف دارد، ولی سعی می‌شود تا با تأمین نیازهای این نوع واحدها، کمبودها رفع شود.

کد خبر 759287

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.