عبور موفق از اوج مصرف برق در تابستان، مهمترین رویکرد شرکت برق منطقه‌ای فارس

مدیر عامل شرکت برق منطقه‌ای استان فارس گفت: عبور موفق از اوج مصرف برق در تابستان مهمترین رویکرد و اولویت این شرکت در سال جاری است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از فارس و به نقل از روابط عمومی شرکت برق منطقه‌ای فارس و بوشهر، یداله حقیقی اظهار کرد: امسال نیز باید با افزایش امید آفرینی و انسجام و تلاش مضاعف، بتوانیم در خدمت‌رسانی بهتر به مردم، عملکرد شایسته‌تری را ارائه دهیم.

وی در ادامه بر لزوم برنامه‌ریزی جهت تأمین برق پایدار و عبور از اوج مصرف تابستانی تاکید کرد و افزود: در سالی که به نام سال جهش تولید با مشارکت مردم نامگذاری شده است قطعاً تحقق این شعار در صورت امکان‌پذیر خواهد بود که مردم و صنایع نیز مشارکت و همکاری کنند.

مدیر عامل شرکت برق منطقه‌ای استان فارس با اشاره به اینکه تلاش می‌کنیم با اولویت‌بندی، منابع کمتر، پروژه‌های بیشتری را به ثمر برسانیم، تصریح کرد: گذر از اوج مصرف تابستان در سال پیش رو با مشارکت همه مردم و همراهی همه مدیران دستگاه‌ها و همکاری صنایع انرژی بر، میسر خواهد گشت.

حقیقی همچنین به شرایط دشوار پایداری برق اشاره کرد و ادامه داد: ضروری است هر اقدامی در راستای مدیریت بهتر اوج مصرف صورت پذیرد تا هم موجب گذر موفق از این اوج بار شویم و هم در خدمت‌رسانی به مردم خللی ایجاد نشود. از سوی دیگر اقدامات انجام شده می‌بایست تداوم داشته باشد تا در سال‌های آتی نیز با مشکل مواجه نشویم.

وی در ادامه با بیان اینکه اجرای طرح‌هایی همچون همکاری با صنایع خرد و کلان، کشاورزان، پایش مصرف ادارات و فرهنگ‌سازی بین خانواده‌ها جهت مصرف بهینه، از جمله راهکارهایی است که می‌توان در مدیریت مصرف به کار برد، خاطر نشان کرد: ۱۸۰ طرح و برنامه برای مدیریت مصرف بهینه برق در تابستان پیش رو از سوی وزارت نیرو در نظر گرفته شده که بخشی از آنان نیز متعلق به استان فارس است که با جدیت دنبال می‌شود.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای فارس و بوشهر، همچنین با اشاره به نقش مهم و اثرگذار صنعت برق استان فارس در حفظ پایداری شبکه در جنوب کشور، یکی دیگر از طرح‌های تدوین شده برای عبور موفق از اوج مصرف برق در تابستان را، طرح‌های تشویقی مربوط به صنایع ذکر کرد.

حقیقی در ادامه به نقش مؤثر پروژه‌های حیاتی شرکت برق منطقه‌ای فارس در افزایش ظرفیت و توسعه شبکه برق استان اشاره و اظهار کرد: در زمان باقیمانده تا شروع اوج مصرف، امید است تمامی پروژه‌های در دست اقدام وارد مدار شوند تا قدرت مانور در شبکه افزایش یابد.

وی در پایان عبور موفق از اوج مصرف برق در تابستان، را مهمترین رویکرد و اولویت این شرکت در سال جاری برشمرد و افزود: برای این که در تابستان پیش‌رو بتوانیم با مدیریت مصرف، به خوبی از ناترازی تولید و مصرف برق، به علت بد مصرفی عده اندکی از مشترکین، عبور کنیم، نیازمند مشارکت و همکاری مشترکان، بویژه در بخش صنعت هستیم.

کد خبر 759243

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.