۱۵ هزار نفر به لیست بیمه‌شدگان اجباری استان ایلام افزوده شده است

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان ایلام با بیان اینکه طی دو سال گذشته ۱۵ هزار نفر به بیمه‌شدگان اجباری استان اضافه شده است، گفت: طی دو سال گذشته آمار بیمه‌شدگان کارگری از ۶۵ هزار نفر به ۸۰ هزار نفر رسیده است؛ این به معنای روند رو به رشد و افزایش نیروی کار در استان است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از ایلام و به نقل از روابط‌عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان ایلام، نورالدین الیاسی در نشست با اعضای مراجع هیئت‌های تشخیص و حل اختلاف کارگری و کارفرمایی شهرستان ایلام اظهار کرد: صیانت از نیروی کار وظیفه اساسی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است و باید در راستای حفظ نیروی کار تلاش کنیم.

وی افزود: اگر به دنبال توسعه متوازن هستیم باید در اداره هیئت‌ها به همه دیدگاه‌ها توجه کنیم و از یک‌سونگری و تصمیمات یک‌جانبه پرهیز شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان ایلام خاطرنشان کرد: خروجی کار و صدور دادنامه در مراجع، محصول یک کار جمعی با رعایت اصل سه‌جانبه‌گرایی (کارگر، کارفرما و دولت) است.

الیاسی تصریح کرد: لازم است هم‌زمان با رشد و توسعه صنایع و افزایش نیروی کار استان به تقویت فرهنگ کار با استفاده از ظرفیت گفتمان مشترک با شرکای اجتماعی نیز توجه شود تا اثرات مثبت آن بیشتر در محیط کار و تولید خود را نمایان کند.

وی با اشاره به کاهش اطاله دادرسی در دو سال گذشته، گفت: اطاله دادرسی در این مدت از ۱۱۲ روز به ۲۹/۶۹ روز کاهش یافته است، در حالی که میانگین کشوری ۳۰ روز است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان ایلام با بیان اینکه در دو سال گذشته ۱۵ هزار نفر به بیمه‌شدگان اجباری استان اضافه شده است، گفت: طی دو سال گذشته آمار بیمه‌شدگان کارگری از ۶۵ هزار نفر به ۸۰ هزار نفر رسیده است؛ این به معنای روند رو به رشد و افزایش نیروی کار در استان است.

کد خبر 759207

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.