۱۲ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۵۷
کاهش ۵ درجه‌ای دما در خوزستان

مدیرکل هواشناسی خوزستان با اشاره به کاهش چهار تا پنج درجه‌ای دما در استان گفت: امروز تا دوشنبه (به‌ویژه بعدازظهرهای شنبه و یکشنبه) وزش بادهای متوسط تا شدید به همراه تندبادهای لحظه‌ای در بخش‌های غربی، نیمه جنوبی و مرکزی سبب خیزش گردوخاک‌های موقتی و محلی خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خوزستان محمد سبزه‌زاری امروز _شنبه دوازدهم خرداد_ در جمع رسانه‌ها اظهار کرد: بر اساس آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، همچنان جو پایدار و گرم و خشکی در سطح استان مستقر است.

وی افزود: طی امروز افزایش به نسبت شدید دما در بیشتر مناطق استان به‌ویژه نیمه جنوبی، بخش‌هایی از مرکز و غرب مورد انتظار است که موجب گرمازدگی و احتمال آتش‌سوزی در مراتع و مزارع می‌شود، سپس تا روز یکشنبه حدود چهار تا پنج درجه‌ای از شدت گرما کاسته خواهد شد.

مدیرکل هواشناسی خوزستان ادامه داد: طی امروز تا دوشنبه (به‌ویژه بعد از ظهرهای شنبه و یکشنبه) وزش بادهای متوسط تا شدید به همراه تندبادهای لحظه‌ای در بخش‌های غربی، نیمه جنوبی و مرکزی سبب خیزش گردوخاک‌های موقتی و محلی خواهد شد و شمال خلیج‌فارس نیز طی این مدت مواج و متلاطم است.

سبزه‌زاری تصریح کرد: طی شبانه‌روز گذشته ماهشهر با ۴۸.۴ و ایذه با ۲۰.۸ درجه سانتی‌گراد به ترتیب گرم‌ترین و خنک‌ترین نقاط استان گزارش و اهواز به بیشینه دمای ۴۷.۷ و کمینه دمای ۲۹.۵ درجه سانتی‌گراد رسیده است.

کد خبر 759175

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.