هوای گرم در گیلان تا هفته آینده ماندگار است

مدیرکل هواشناسی گیلان گفت: جوی غالبا پایدار و ماندگاری هوای گرم تا هفته آینده در استان پیش بینی می‌شود.

محمد دادرس در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در گیلان اظهار کرد: نقشه‌های هواشناسی نشان‌دهنده استقرار جوی غالباً پایدار در منطقه است، بر این اساس آسمانی صاف تا نیمه ابری و ماندگاری هوای گرم تا روز شنبه هفته آینده در استان گیلان پیش بینی می‌شود.

وی افزود: طی این مدت گاهی با شکل‌گیری ناپایداری موقتی و همرفتی، وقوع رگبار و رعد و برق پراکنده دور از انتظار نیست.

مدیرکل هواشناسی گیلان خاطرنشان کرد: با توجه به گسیل گرد و خاک به منطقه، ماندگاری آن تا فردا (جمعه) در برخی مناطق استان دور از انتظار نیست، همچنین طی فردا با تقویت توده هوای گرم، افزایش محسوس دما در منطقه پیش بینی می‌شود.

دادرس تصریح کرد: به تدریج از روز شنبه هفته آینده (به ویژه عصر و شب) تا یکشنبه به سبب گذر توده هوای کم و بیش ناپایدار از منطقه، افزایش ابر، کاهش دما و در بعضی نقاط رگبار و رعد و برق پیش بینی می‌شود و طی دوشنبه و سه شنبه هفته آینده جوی غالباً پایدار و افزایش نسبی دما مورد انتظار است.

وی با بیان اینکه دمای هوای گیلان تا شنبه هفته آینده بین سه تا ۶ درجه سلسیوس نسبت به شرایط کنونی افزایش پیدا می‌کند، گفت: طی ۲۴ ساعت گذشته دیلمان با ۱۴ درجه کمترین و منجیل با ۳۲ درجه بیشترین دمای استان را به خود اختصاص دادند و دمای فعلی رشت نیز ۲۲ درجه است.

مدیرکل هواشناسی گیلان از صدور هشدار سطح زرد هواشناسی دریایی برای وزش باد و افزایش ارتفاع موج در دریای خزر از عصر شنبه تا صبح دوشنبه هفته آینده در استان خبر داد و گفت: طی این مدت بیشینه ارتفاع موج در سواحل استان تا یک متر و ۳۰ سانتی متر پیش بینی شده است.

دادرس با بیان اینکه آسیب به قفس‌ها و تورهای صیادی، احتمال خسارت به قایق‌ها و شناورهای کوچک و احتمال خسارت به تأسیسات دریایی از اثرات این سامانه است، تصریح کرد: منع تردد قایق‌های سبک و تفریحی، محدود کردن ورود و خروج کشتی‌ها به بندر، محدود کردن تردد کشتی‌های تجاری، منع برخی فعالیت‌های شیلاتی، محدود کردن فعالیت‌های پشتیبانی صنایع فراساحلی و تمهیدات لازم توسط تمام فعالان دریایی توصیه می‌شود.

کد خبر 758785

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.