تشکیل شورای کارگران شهرداری ارومیه با هدف پیگیری حق و حقوق قانونی آن‌ها

سخنگوی شورای اسلامی شهر ارومیه گفت: در شهرداری ارومیه باید با توجه به وجود چند هزار نفر کارگر به جای انتخاب یک نفر به عنوان نماینده کارگران، شورای کارگران تشکیل شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌غربی، توماج وحیدافشار امروز _پنج‌شنبه دهم خرداد_ در جلسه تعامل با اداره کار در خصوص کارگاه‌های شهرداری و ایمنی کارگران که با حضور مدیران اداره کار برگزار شد، با توجه به موضوع انتخابات نماینده کارگران شهرداری ارومیه اظهار کرد: در شهرداری ارومیه باید با توجه به وجود چند هزار نفر کارگر به جای انتخاب یک نفر به عنوان نماینده کارگران، شورای کارگران تشکیل شود.

وی افزود: این شورا طبق قانون باید رئیس، نایب رئیس و دبیر داشته باشد و مشکلات صنفی کارگران را به طور جدی پیگیری و مطالبه کرده و از حق و حقوق قانونی آنها دفاع کند.

سخنگوی شورای اسلامی شهر ارومیه در ادامه این جلسه گفت: در بحث احقاق حق و حقوق قانونی کارگران شهرداری ارومیه نباید هیچ‌گونه کوتاهی و مسامحه نه از سوی شهرداری و نه از سوی اداره کار انجام گیرد چرا که این کارگران هستند که شهر را پویا نگه می‌دارند و عمران و آبادانی آن را با عرق جبین خود رقم می‌زنند و ما مدیون قشر کارگر هستیم.

وحیدافشار تصریح کرد: نباید در بحث رعایت نکات ایمنی و خرید تجهیزات مربوطه لحظه‌ای درنگ و کوتاهی کرد چرا که کوتاهی در این امر منجر به از دست رفتن جان یک انسان، پدر و امید یک خانواده و عضوی از جامعه می‌شود.

وی عنوان کرد: شهرداری ارومیه باید در بحث رعایت موارد ایمنی جدیت کامل را داشته باشد.

وحیدافشار با توجه به اتفاقات سال گذشته برای پاکبانان شهرداری ارومیه یادآور شد: در مباحث ایمنی به ویژه "کارگران پسماند"، شهرداری هم مقصر است و به عنوان نهاد مجری وظایفش را به خوبی انجام نمی‌دهد.

سخنگوی شورای اسلامی شهر ارومیه خاطرنشان کرد: متأسفانه، وقوع حوادث در شهرداری چندین برابر کارگاه‌های ساختمانی است.

کد خبر 758690

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.