رژیم صهیونیستی به مرز جنون رسیده است/ احتمال لغو توافقنامه کمپ دیوید توسط مصر

کارشناس مسائل غرب آسیا حمله به رفح را یک اقدام جنون‌آمیز از سوی کابینه بنیامین نتانیاهو دانست و گفت: هرگونه اقدام نسنجیده از سوی رژیم صهیونیستی منجر به جنگ بین مصر و این رژیم خواهد شد و احتمال اینکه مصر توافقنامه کمپ دیوید را لغو کند بسیار زیاد است.

حسن هانی‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به حمله وحشیانه رژیم صهیونیستی به اردوگاه آوارگان غزه در رفح اظهار کرد: جنایات رژیم صهیونیستی در رفح و کشتار مردم این شهر در چهارچوب سیاست بنیامین نتانیاهو و کابینه افراطی او برای کوچ اجباری اهالی غزه و رفح به خارج از فلسطین اشغالی صورت گرفته است.

تلاش نتانیاهو برای خروج از باتلاق با درگیر کردن کشورهای پیرامونی

وی افزود: با توجه به اینکه رژیم صهیونیستی در طول نزدیک به هشت ماه گذشته نتوانسته است دستاورد نظامی و سیاسی قابل قبولی در کشتار مردم غزه داشته باشد، تلاش می‌کند با حمله به مردم رفح و درگیر کردن کشورهای پیرامونی در جنگ غزه به‌نوعی از این باتلاق خارج شود.

کارشناس مسائل غرب آسیا تصریح کرد: تجربه ثابت کرده هرگاه رژیم صهیونیستی با یک بحران داخلی و منطقه‌ای مواجه شده سعی کرده است تا از طریق بر هم زدن شطرنج منطقه‌ای و سیاسی به نوعی از این بحران خارج شود، بنابراین حمله به رفح یک اقدام جنون‌آمیز از سوی کابینه بنیامین نتانیاهو است و به نظر می‌رسد ادامه این حملات می‌تواند واکنش‌هایی را از سوی کشورهای منطقه از جمله مصر به همراه داشته باشد.

افزایش احتمال جنگ با مصر

وی یادآور شد: اکنون ارتش مصر در مرزهای فلسطین اشغالی به حالت آماده‌باش در آمده است و هرگونه اقدام نسنجیده از سوی رژیم صهیونیستی منجر به جنگ بین مصر و رژیم صهیونیستی خواهد شد، بنابراین شرایط کنونی بسیار خطرناک است و احتمال اینکه مصر توافقنامه کمپ دیوید را با رژیم صهیونیستی لغو کند بسیار زیاد خواهد بود.

هانی‌زاده تاکید کرد: این مسائل نشان می‌دهد که رژیم صهیونیستی به مرز جنون نزدیک شده است و سعی می‌کند بحران را به خارج از اراضی اشغالی منتقل کند، بنابراین جنگ ادامه خواهد یافت.

دادگاه لاهه حکم تعقیب جنایی نتانیاهو را در دستور کار قرار دهد

وی با تاکید بر اقدامات ضدصهیونیستی جامعه جهانی اذعان کرد: جامعه جهانی باید شرایطی را فراهم کنند که این بحران هرچه سریع‌تر به پایان برسد، اما چنین اراده‌ای از سوی کشورهای اروپایی و آمریکا مشاهده نمی‌شود و ممکن است همان بحران غزه در رفح نیز همه‌گیر شود.

کارشناس مسائل غرب آسیا خاطرنشان کرد: با توجه به کشتارهای فجیعی که وجود دارد به نظر می‌رسد که دادگاه بین‌المللی لاهه باید حکم تعقیب جنایی بنیامین نتانیاهو و اعضای کابینه او را در دستور کار قرار دهد.

کد خبر 758268

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.