۱۳۰ زندانی جرائم غیرعمد در خراسان شمالی چشم انتظار خیران

رئیس کل دادگستری خراسان شمالی گفت: در حال حاضر ۱۳۰ زندانی جرایم غیرعمد با بدهی ۷۸۰ میلیارد ریالی در زندان‌های خراسان شمالی محبوس هستند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان شمالی، حجت‌الاسلام رضا براتی‌زاده امروز _ سه شنبه هشتم خرداد_ در ستاد دیه خراسان شمالی اظهار کرد: در این جلسه به تعداد ۱۸ فقره پرونده محکومان مالی در بند با بدهی معادل ۱۸۰ میلیارد ریال رسیدگی شد.

وی افزود: با بررسی‌ها و پیگیری‌های به عمل آمده تلاش می‌شود تا در نشست آینده این ستاد با تأمین منابع مالی مورد نیاز از طرق مختلف از جمله جلب مشارکت‌های مردمی به ویژه حمایت‌های مالی افراد خیر و نیکوکار، زمینه‌های آزادی تعدادی از محکومان مالی در حبس از زندان‌های استان فراهم شود.

رئیس کل دادگستری خراسان شمالی خاطرنشان کرد: در حال حاضر تعداد ۱۳۰ نفر از مددجویان با بدهی معادل ۷۸۰ میلیارد ریال همچنان در زندان‌های استان منتظر دریافت کمک‌ها و حمایت‌های مالی از دستان پر مهر و عطوفت هم استانی‌ها هستند تا به آغوش گرم خانواده‌های خود بازگردند.

براتی‌زاده عنوان کرد: طی دهه کرامت ۳۰ زندانی با بدهی بالغ بر ۲۸۰ میلیارد ریال به آغوش خانواده بازگشتند.

وی گفت: فلسفه و هدف اصلی قانون‌گذار از پیش‌بینی و اعمال مجازات حبس، تسهیل زمینه‌های باز اجتماعی شدن زندانیان است که دستگاه قضائی برای رسیدن به این مقصود سخت تلاش می‌کند.

کد خبر 757891

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.