نامگذاری معابر و محلات پیش‌شرط اجرای «جی‌-نف» است

مدیرکل پست استان قزوین گفت: پیش‌شرط اجرای طرح جی‌-نف در استان قزوین به ویژه شهرستان‌ها تعیین مرزبندی و نامگذاری معابر و محلات است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از قزوین، بعد از ظهر امروز _دوشنبه، هفتم خرداد_ نخستین جلسه هماهنگی پروژه ملی جی- نف به ریاست یاور عابدی مدیرکل دفتر فناوری اطلاعات استانداری و با حضور ناصر مرادی نرگسی مدیرکل پست، لیلا غریب مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری برگزار شد.

در این جلسه ناصر مرادی نرگسی، مدیرکل پست استان قزوین در گزارشی با اشاره به ضرورت اجرای پروژه جی- نف در راستای بستر دولت الکترونیک و سیاست‌های اقتصاد مقاومتی گفت: اجرای پروژه جی- نف با هدف شناسایی همه مکان‌های دارای پلاک است که در استعلام‌های میان دستگاهی مؤثر است.

وی اضافه کرد: با فراهم شدن بانک اطلاعاتی نشانی‌ها، بستر کاهش مراجعه ارباب رجوع را برای دریافت خدمات دستگاه‌ها به دنبال دارد؛ در ضمن لازمه اجرای این طرح در استان به ویژه شهرستان‌ها تعیین مرزبندی و نامگذاری معابر و محلات است.

یاور عابدی، مدیرکل فناوری اطلاعات استانداری قزوین هم در این جلسه اهمیت فعال‌سازی زیرساخت‌ها در توسعه فناوری استان اشاره و اجرایی شدن G-NAF را بستر ساز تحقق دولت الکترونیک و غلبه بر فساد دانست و گفت: همکاری شهرداری‌ها با پست برای اجرای این طرح ملی ضروری است.

وی افزود: با توجه به وجود زیرساخت‌های غنی و نیروی انسانی نخبه در حوزه فناوری اطلاعات استان ظرفیت تبدیل به استانی پیشرو در توسعه فناوری را دارد و این مهم می‌تواند در تمام بخش‌ها زمینه سازی شود.

مدیرکل دفتر فناوری اطلاعات استانداری قزوین با بیان اینکه جی-نف امکان بررسی، بخش‌بندی و سنجش صحت یک نشانی به همراه موقعیت و ویژگی‌های جغرافیایی را مشخص می‌کند، گفت: با راه‌اندازی این پایگاه علاوه بر افزایش کارآیی و دقت داده‌های موجود از قابلیت اطمینان بالاتری هم برخوردارند.

عابدی ادامه داد: تاکنون اطلاعات خوبی در این زمینه گردآوری شده و ضروری است با محوریت اداره کل پست استان و مشارکت دستگاه‌های مؤثر این نگاه به تمام مناطق استان تعمیم و داده‌های کاربردی جمع‌آوری شوند.

وی به فعالیت‌های مؤثر وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در تحقق اهداف دولت الکترونیک اشاره کرد و گفت: G-NAF بسترساز تحقق دولت الکترونیک و غلبه بر فساد است، زیرا داده‌های روشن و زمینه‌های علمی تحلیل و مقایسه اطلاعات علاوه بر سرعت‌بخشی به خدمات، شفافیت را در سیستم تقویت می‌کند.

مدیرکل دفتر فناوری اطلاعات استانداری در ادامه افزود: برای برنامه‌ریزی مؤثر در مناطق شهری و روستایی استان نیازمند شناخت کافی و دقیق از مؤلفه‌های مختلف می‌باشیم و تلاش برای تکمیل اطلاعات مناطق مختلف استان افق روشنی برای برنامه‌ریزی درست پیش روی مسئولان می‌گشاید.

به گزارش ایمنا، در این جلسه گزارش پیشرفت شهرداری‌های استان در اجرای زیر پروژه اول با سه موضوع ساماندهی معابر، وضعیت مرزبندی رسمی محلات شهرهای استان و چگونگی تهیه لایه جی‌آی‌اس نقشه ذی‌ربط و تعیین یا ساماندهی پلاک شهرداری ساختمان‌ها ارائه و مورد هم اندیشی قرار گرفت. در پایان هم گزارش وضعیت موجود نقشه‌های پارسل املاک روستایی استان و برنامه‌ریزی تهیه نقشه برای روستاهای فاقد نقشه پارسل ملک ارائه و اقدامات لازم در دستور کار قرار گرفت.

کد خبر 757632

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.