برخورد جدی با تغییر کاربری و ساخت‌وساز غیرمجاز در پاوه

فرماندار پاوه گفت: تمام دستگاه‌های مربوطه باید برای پیشگیری و برخورد با ساخت‌وسازها و تغییر کاربری‌های غیرمجاز تلاش کنند و کم‌کاری در این زمینه قابل قبول نیست.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، نخستین جلسه کارگروه ویژه پیشگیری و برخورد با تخلفات ساختمانی و تغییر کاربری‌های غیرمجاز شهرستان پاوه امروز _دوشنبه هفتم خرداد_ به ریاست علیرضا حیدری، فرماندار پاوه و حضور مدیران دستگاه‌های اجرایی شهرستان برگزار شد.

در ابتدای این جلسه هرکدام از مدیران دستگاه‌های اجرایی متولی نسبت به ارائه گزارش عملکرد و اقدامات انجام شده اداره تحت مدیریت خود در خصوص ساخت‌وسازهای غیرمجاز پرداختند.

علیرضا حیدری، فرماندار پاوه با اشاره به لزوم جدیت و اقدامات دستگاه‌های متولی در حوزه ساخت‌وساز اظهار کرد: همه سازمان‌ها و ادارات متولی از جمله شهرداری‌ها، دهیاری‌ها، جهاد کشاورزی، امور آب، راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای، منابع طبیعی‌، راه و شهرسازی‌، بنیاد مسکن و سایر دستگاه‌های اجرایی مکلف هستند برای پیشگیری و برخورد با ساخت‌وسازها، تغییر کاربری‌های غیرمجاز، تصرف و ساخت‌وساز در اراضی منابع ملی و تخریب و تقسیم کردن باغ‌ها به قطعات کوچک‌تر به قصد ساخت‌وساز تلاش کنند و کم‌کاری در این زمینه قابل قبول نیست.

وی با اشاره به عملکرد ضعیف بعضی دستگاه‌های اجرایی و شهرداری‌ها در ارتباط با برخورد با تخلفات ساختمانی، بر تشکیل اکیپ‌های پلیس ساختمان در شهر پاوه و برخورد جدی با تخلفات ساختمانی، تغییر کاربری و ساخت‌وساز غیرمجاز در باغ‌ها و اراضی ملی تأکید کرد.

فرماندار پاوه تصریح کرد: بعضی از ساخت‌وسازها در محدوده‌هایی همچون حریم چشمه‌ها و آب شرب یا حریم و بستر رودخانه‌ها انجام می‌شود که ممکن است بهداشت و سلامت مردم را تهدید کند، این موضوع تحت هیچ شرایطی قابل قبول نیست و آب و فاضلاب و امور آب باید با قاطعیت با این ساخت‌وسازها برخورد کنند.

حیدری با اشاره به واگذاری امتیاز و انشعاب آب، برق و گاز به اینگونه ساخت‌وسازها از سوی ادارات خدمات‌رسان گفت: این واگذاری‌ها خلاف قانون است و دستگاه‌های خدمات‌رسان باید موضوع را رعایت و از واگذاری هرگونه خدمات به بناهای خلاف خودداری کنند.

کد خبر 757441

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.