پارکینگ انتظامی خودروهای بجنورد دارای ایرادات اساسی است

رئیس کل دادگستری خراسان شمالی ایرادات اساسی پارکینگ انتظامی خودروهای بجنورد را برشمرد و گفت: دادستانی باید در راستای صیانت از حقوق عامه، این مشکلات را بررسی کند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان شمالی، حجت الاسلام رضا براتی زاده امروز _ یک شنبه ششم خرداد _ در بازدید میدانی از پارکینگ انتظامی شهرستان بجنورد اظهار کرد: عدم اعمال نظارت ها و مراقبت های لازم در خصوص نحوه نگهداری وسائط نقلیه در این پارکینگ مشکلات عدیده ای را به وجود آورده است.

وی افزود: در بعضی موارد با استخراج اطلاعات مربوط به مالک از مجرای مستندات موجود پیگیری و حسب مورد با اشخاص حقوقی ناظر در این خصوص گفتگو و تذکرات لازم ارائه شد.

رئیس کل دادگستری خراسان شمالی گفت: همچنین متعاقب شناسایی مصادیق مشکلات این پارکینگ به دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان بطور ویژه مأموریت داده شد تا مراتب تا حصول نتیجه پیگیری و گزارش شود.

براتی زاده از تعیین تکلیف وسائط نقلیه در پارکینگ و انباشته شدن و افزایش ورودی وسائط نقلیه در فضای نامناسب و فاقد استانداردهای ایمنی و پوشش سقفی در معرض گرما و سرما و وجود ایرادات و نواقص در کیفیت ثبت اطلاعات به عنوان برخی از مشکلات این حوزه یاد کرد و افزود: دستگاه قضایی استان در راستای صیانت از حقوق عامه و پیگیری مطالبات عمومی درصدد است این مسأله را هرچه سریعتر تا زمان ساماندهی و رفع مشکلات پیگیری کند.

سید جواد ایلالی، دادستان عمومی و انقلاب مرکز خراسان شمالی نیز بر ضرورت اصلاح برخی فرایندها و رویه ها در زمان توقیف و انتقال وسائط نقلیه از سوی پلیس، اجرائیات شهرداری و سایر دستگاه ها و انطباق این کارکردها بر اساس موازین قانونی تأکید و بیان کرد: قانون فصل الخطاب همگان است.

وی افزود: هرگونه توقیف و انتقال وسائط نقلیه به پارکینگ ها باید صرفاً بر اساس موازین قانونی صورت پذیرد و سپس در موارد مقتضی مبنی بر انتقال آنها به پارکینگ ها، باید از نگهداری طولانی مدت این اموال اجتناب و هر چه سریعتر تعیین تکلیف شود تا از تضییع حقوق عامه و ایراد خسارت های فراوان به صاحبان اموال پیشگیری شود.

کد خبر 757301

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.