بزرگترین خدمت شهید رئیسی جلب اعتماد مردم به نهاد دولت بود

عضو شورای اسلامی شهر اراک با بیان اینکه بزرگترین خدمت شهید رئیسی جلب اعتماد مردم به نهاد دولت بود، گفت: در دوره آیت الله شهید رئیسی شاهد یک دوره همراه با تعامل دولت و مدیریت شهری بودیم که نسبت به دوره‌های گذشته این تعامل پر رنگ‌تر بود.

عباس خسروانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا از مرکزی اظهار کرد: در استان مرکزی هم شاهد این تعامل سازنده بودیم به طوری که ایشان مرتب به وزرا و مسئولین توصیه می‌کردند که در راستای حل مشکلات مردم با مدیریت شهری همکاری کنند.

وی افزود: استاندار مرکزی به عنوان نماینده آیت‌الله رئیسی در استان این سیاست را به خوبی دنبال کردند و تعامل سازنده‌ای را با شوراها و شهرداری‌ها داشتند.

سخنگوی شورای اسلامی شهر اراک تصریح کرد: بزرگترین خدمت شهید رئیسی جلب اعتماد مردم به نهاد دولت بود.

خسروانی ادامه داد: در دوره آیت الله شهید رئیسی شاهد یک دوره همراه با تعامل دولت و مدیریت شهری بودیم که نسبت به دوره‌های گذشته این تعامل پر رنگ تر بود.

وی افزود: یکی از دغدغه‌های اصلی ایشان مسئله آلودگی هوای شهر اراک بود که خوشبختانه در این دوره شاهد کاهش شدید سطح آلایندگی نیروگاه بودیم و سیاست‌های شورای شهر در خصوص نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی و اجرای برنامه‌های ترافیکی مورد حمایت و پشتیبانی دولت بود.

سخنگوی شورای اسلامی شهر اراک با بیان اینکه شناسایی پروژه‌های کلان استانی نیمه تمام و تکمیل نشده از رویکردهای ارزشمند آیت الله رئیسی بود گفت: پیشرفت قابل توجه احداث بیمارستان حضرت ولیعصر (عج) طی سه سال گذشته و کتابخانه مرکزی شهر اراک و راه اندازی و احیا صنایع راکد شهر اراک از افتخارات دوره ایشان در شهر اراک است.

خسروانی افزود: ساماندهی آب شرب و کشاورزی، تکمیل پروژه‌های فاضلاب، ساماندهی پساب‌ها، ایجاد تصفیه‌خانه‌ها و احداث کانال‌های آبرسانی، قرار دادن هزار هکتار از اراضی استان تحت پوشش درختکاری و همچنین ایجاد ایستگاه‌هایی برای پایش گرد و غبار از دیگر دغدغه‌های زیست محیطی آیت الله رئیسی در استان ما بود که امید داشتیم در سفر بعدی ایشان به استان با سرعت بیشتری تحقق پیدا کنند.

وی با بیان اینکه رئیس جمهور شهید معتقد به ایفای مسئولیت‌های اجتماعی صنایع در قبال مردم اراک بود گفت: آیت الله رئیسی تاکید داشتند، دفاتر اصلی کارخانه‌ها و شرکت‌ها در استان باشد و امید داریم این سیاست‌های مترقی ایشان در استان ما به جد توسط دولت آینده دنبال شود.

سخنگوی شورای اسلامی شهر اراک با بیان اینکه آیت الله رئیسی به شدت از سیاست زدگی دولت و ورود به مسائل سیاسی جلوگیری می‌کرد و مدام می‌گفت که وظیفه دولت تقویت سرمایه اجتماعی و امیدآفرینی در میان مردم است و با عمل خود به این شعار رنگ واقعیت داد.

وی افزود: بزرگترین خدمت آیت الله رئیسی به ایران و انقلاب را تقویت رابطه دولت و ملت و احیا ارزش‌های دهه شصت و نزدیک کردن دولت به مردم و جلب اعتماد عمومی با تلاش‌های مخلصانه و خستگی ناپذیر و با نیت قرب الهی می‌دانم که همین نیت خیر و خالص باعث شد مردم او را دوست داشته باشند و برایش اشک بریزند.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر اراک با اشاره به مظلومیت رئیس جمهور شهید در فضای رسانه‌ای و عدم بیان خدماتش به مردم اظهار کرد: او در قول و عملش، امید آفرینی و ارتقا سرمایه اجتماعی دولت را سرلوحه همه برنامه‌ها و اقداماتش قرار داده بود و معتقد بود ایجاد امید و نشاط اجتماعی در میان مردم، مشارکت عمومی و افزایش سرمایه اجتماعی را به دنبال خواهد داشت.

خسروانی ادامه داد: آیت الله رئیسی همانند شهید آیت الله بهشتی همواره مورد هجمه بود اما برای حفظ وحدت ملی و تلخ نکردن کام مردم و رهبری سکوت می‌کرد.

وی گفت: نشانه موفقیت و توفیق شهید آیت الله رئیسی در این خصوص حضور میلیون‌ها ایرانی در مراسم تشییع است به طوری که میلیون‌ها ایرانی در فراق رئیس جمهور خود اشک ریختند و گریه کردند و غصه دار شدند و این یعنی سرمایه اجتماعی که او آرزویش را داشت.

کد خبر 756473

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.