۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۲۰:۱۸
هوای لرستان از فردا بارانی خواهد شد

کارشناس هواشناسی لرستان از ورود سامانه بارشی از فردا _سه‌شنبه، یکم خرداد_ تا بامداد پنج‌شنبه در استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از لرستان، زینب اکبری با تاکید بر اینکه بارش‌های بهاری در استان ادامه خواهند داشت، اظهار کرد: از ظهر فردا یکم خرداد تا بامداد روز پنجشنبه، سامانه بارشی مهمان آسمان استان خواهد بود که برای اغلب مناطق بارش‌های خفیف و پراکنده پیش‌بینی می‌شود.

وی با بیان اینکه فعالیت این سامانه در برخی نقاط همراه با رعد و برق، تگرگ و صاعقه است، افزود: با توجه به جهت جریانات و سرعت وزش باد، خیزش گرد و غبار در برخی مناطق نیز دور از انتظار نیست.

به گفته اکبری با توجه به ناپایداری شرایط جوی و غیر قابل پیش‌بینی بودن بارش‌های بهاری، مرکز پیش بینی اداره کل هواشناسی هشدار سطح زرد صادر کرد که انتظار می‌رود در ساعات آینده به ویژه ساعاتی از روز چهارشنبه با مخاطراتی از جمله لغزندگی سطح جاده‌ها، اختلال در تردد، ایجاد رواناب، آب‌گرفتگی معابر، مه آلودگی هوا و حتی سیلابی شدن مسیل‌ها همراه باشد.

کارشناس هواشناسی استان با بیان اینکه این سامانه روز پنجشنبه از جو استان خارج می‌شود، اظهار داشت: در ۲۴ ساعت گذشته الشتر با چهار درجه سانتیگراد بالای صفر خنک‌ترین و پلدختر با ۳۵ درجه گرم‌ترین شهر استان بود، دماهای کمینه هم از امشب با آهنگی آرام روندی افزایشی خواهند داشت.

کد خبر 755676

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.