افزایش ۱۵ درصدی مصرف آنتی‌بیوتیک‌ها در کشور/ میزان موجودی شیرخشک‌ در کشور مناسب است

معاون وزیر بهداشت با اشاره به رشد مصرف داروهای دیابت، تامین شیرخشک و افزایش ۱۵ درصدی مصرف آنتی بیوتیک‌ها در کشور گفت: داروهای جدید دیابت در دسترس قرار گرفته است و وارد فهرست دارویی کشور شده‌ و موجودی شیرخشک‌ در کشور مناسب است.

سیدحیدر محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با بیان اینکه کشور ایران در زمینه داروهای دیابت با شیب تندی خود را به میانگین جهانی رسانده است، اظهار کرد: مصرف داروهای دیابت در کشور رشد داشته و در حال حاضر داروهای جدید دیابت در دسترس قرار گرفته است و وارد فهرست دارویی کشور شده است، همچنین یک سری از این داروها شامل پوشش بیمه‌ای می‌شود و این موضوع موجب شده است که مصرف داروهای دیابت در سال ۱۴۰۲ روندی افزایشی داشته باشد.

وی با تاکید بر اینکه در تأمین شیرخشک مشکلی نداریم و میزان موجودی شیرخشک‌ها در کشور مناسب است، افزود: مردم می‌توانند برای سهولت در دسترسی به تهیه شیرخشک یا دارو با استفاده از سامانه تیتک، فراورده مورد نظر خود را از نزدیک‌ترین داروخانه تهیه کنند.

رئیس سازمان غذا و دارو کشور با اشاره به اینکه مصرف آنتی‌بیوتیک‌ها در کشور افزایش ۱۵ درصدی داشته است، خاطرنشان کرد: شاخص مصرف آنتی‌بیوتیک‌ها نیز در چهار سال اخیر از ۵۱ به ۶۶ رسیده است که نشان‌دهنده مصرف بالای این نوع داروها در جامعه است.

کد خبر 753802

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.