به گزارش خبرگزاری ایمنا، سید کمال هادیانفر با اشاره به عملکرد وزارت راه و شهرسازی در حوزه ایمنی راهها و رفع نقاط حادثهخیز اظهار کرد: برخی از نقاط پرتصادف مربوط به گذشته است و باید توجه داشت که ۴۶ هزار کیلومتر از ۲۷۰ هزار کیلومتر راه موجود در کشور را راههای شریانی و برخوردار از جدا شونده و نیوجرسی تشکیل میدهند، اما راههای فرعی بسیاری با استانداردهای مخصوص خود و بدون برخورداری از جداشونده نیز در دست بهرهبرداری است که ارتقای راهها و دوبانده شدن یا تعریض آنها نیازمند منابع مالی زیادی است.
وی افزود: در جلساتی که با حضور مسئولان سازمان راهداری و حملونقل جادهای و پلیس راهور فراجا برگزار شد، از ۳۲۰۰ نقطه، بالغ بر ۸۸۷ نقطه پرتصادف شناسایی شده است که مشکل ۴۱۲ نقطه با منابع داخلی وزارت راه و شهرسازی برطرف شده است و رفع مشکل ۴۷۵ نقطه دیگر در اولویت برنامههای سال جاری قرار دارد.
معاون حملونقل وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: دولت برای برنامه هفتم توسعه ۳ هزار میلیارد تومان برای تسریع رفع نقاط پرتصادف پیشنهاد کرده بود که مورد قبول مجلس قرار گرفت، اما در بعضی بخشها ابهامات مختصری برای نمایندگان به وجود آمد که در جلسات برگزار شده این موارد روشن شد و امید است طی چند روز آینده به تصویب برسد.
۶۰ درصد تصادفات در ۳۰ کیلومتری ورودی شهرها رخ میدهد
هادیانفر با بیان اینکه ۶۰ درصد تصادفات در ۳۰ کیلومتر ورودی شهرها رخ میدهد، گفت: این آمار به رفتار رانندگی از جاده به بزرگراه درونشهری برمیگردد و بیتوجهی به کاهش سرعت یا خستگی و خوابآلودگی بر آن تأثیر دارد. از اینرو وظایف مربوط به رفع مشکلات حریم جاده و حریم شهر به استانداران محول شده است تا نسبت آن اقدام کنند.
وی با اشاره به اهمیت برگزاری مستمر کمیسیون ایمنی ترافیک و شورای عالی ترافیک تصریح کرد: برگزاری جلسات کمیسیون ایمنی راهها با حضور دستگاههای عضو بسیار تأثیرگذار است، به طور مثال در جلسه گذشته کمیسیون ایمنی راهها طرح کاهش ۱۰ درصدی تصادفات سالانه ارائه شد و مورد تاکید وزیر راه و شهرسازی قرار گرفت.
حوزه ترانزیت ساماندهی میشود
معاون حملونقل وزیر راه و شهرسازی در ادامه با اشاره به حوزه ترانزیت و حملونقل بینالمللی گفت: با جدیت کامل به دنبال تکمیل شاخه ریلی کریدور شمال-جنوب و قطعه رشت به آستارا هستیم.
هادیانفر افزود: هدف ما در معاونت حملونقل وزارت راه و شهرسازی، سازمانیافتگی در حوزه ترانزیت است و نیازمند ایجاد بستری هستیم که نقش تمام دستگاههای دستاندرکار ترانزیت در آن دیده شود و صاحب کالا از قیمت، زمان و سطح خدمات ارائه شده در کریدور ترانزیتی عبوری از ایران آسودهخاطر باشد.
وی با تاکید بر ابتکار وزیر راه و شهرسازی با عنوان «ایران راه» گفت: پلتفرم نامبرده باید ایجاد شود و استقبال صاحبان کالا برای عبور بار بینالمللی از کریدورهای عبوری از داخل ایران به عنوان مسیرهای امن، ارزان و سریع باید جلب شود.
سال جاری ۴ میلیون زائر در مراسم اربعین شرکت میکنند
معاون حملونقل وزیر راه و شهرسازی با اشاره به تدابیر اندیشیده شده برای جابهجایی زائران اربعین حسینی در سال جاری گفت: یکی از مهمترین مسائل ما اقدام برای رفع ناترازی ناوگان نسبت به زائران در ایام اربعین است؛ طبق پیشبینیها سال جاری بالغ بر ۴ میلیون زائر در این مراسم شرکت میکنند که در این راستا از طرف عراقی درخواست شده است، خودروهای زائران ایرانی بتوانند با تمهیداتی که در نظر گرفته شده وارد خاک عراق شوند، همچنین ۱۵۰ میلیون یورو به واردات ۲۰۰۰ دستگاه اتوبوس با کارکرد زیر پنج سال اختصاص داده شد.
نظر شما